7 természetes megoldás a fejfájásra

7 természetes megoldás a fejfájásra

hirdetes

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Sajnos...azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen, most meg is mutatom nektek a hét legjobbat! 

7 természetes megoldás a fejfájásra

Ennek a kellemetlenségnek az okai elég változatosak lehetnek. A fejfájás némelyik típusát okozhatja a kitágult erek nyomása az idegeken, más típusai a stresszre, feszültségre, szorongásra vezethetők vissza.

 

A gyakori fejfájás okozta kényelmetlenség a mindennapjainkat szükségtelenül megnehezítheti, legtöbbje azonban enyhíthető valódi, kipróbált természetes gyógymódokkal is. Erre azért is fontos fókuszálnunk, mert a fájdalomcsillapító tabletták rendszeres szedése - kutatások szerint - mellékhatásként szívritmus-zavarokat okozhat, szerencsétlenebb esetben akár szívrohamhoz és agyi katasztrófához is hozzájárulhat.

 

Vessünk hát egy pillantást a módszerekre, melyekkel a fejfájás biztonsággal, mellékhatások nélkül, mégis hatékonyan csillapítható. A következő oldalon folytatom! 

 

7 természetes megoldás a fejfájásra

1. Masszázs

A masszázsterápia az egyik legősibb módja a különböző fájdalmak enyhítésének. Ha épp nem jutunk el képzett masszőrhöz, mi is segíthetünk magunkon. Helyezzük hüvelykujjunkat a fülünkhöz közel, az arccsontunkra. Ujjainkkal gyengéd nyomást gyakorolva masszírozzuk halántékunkat. Körkörös mozgással lassan haladjunk két oldalról a hajvonal mentén a homlokunk közepéig. Ismételjük, ahányszor jól esik.

 

2. Nyújtás

A hát felső részében, a nyakon és a vállakon lévő merev és kötött izmok gyakran hozzájárulnak a fejfájás kiváltódásához. Ebben az esetben nyújtó gyakorlatok végzésével lazíthatjuk az izomfeszültséget, ami a fájdalmat okozza. Már az is segíthet fájdalmunkon, ha görnyedt tartásunkat kiegyenesítjük. Érdemes szakértő segítségét kérni a nyújtó gyakorlatok mikéntjével kapcsolatosan. Ha edzőtermi edzést végzünk, semmiképp ne hagyjuk ki levezetéseként a nyújtó gyakorlatokat.

hirdetes

 

3. Meditáció

Tanulmányok bizonyítják, hogy azok, akik rendszeresen meditálnak, ritkábban szenvednek fejfájástól, illetve jobban tolerálják a fájdalmat. A meditáció lassítja a szívverést, megnyugtatja az idegrendszert, ezáltal csökken a stressz. A meditációnak számos fajtája létezik, melyeket – a közhiedelemmel ellentétben - többnyire nagyon egyszerű elsajátítani. Érdemes kipróbálni már csak a meggyőző stresszcsökkentő  hatása miatt is.

 

4. Jóga

A jóga fizikai testtartások, légzőgyakorlatok és meditáció kombinációja, mely ellazít és egyensúlyba hozza a testet és lelket egyaránt. A fizikai pozitúrák során a figyelmet a mozgásra irányítjuk, míg a légzőgyakorlatok mélyítik a légzést, ami több oxigént juttat a tüdőnkbe. Ez a kettő együtt az elmét megnyugtatja, míg a test vérkeringését felpezsdíti. Így csökken a stressz és ezáltal múlik a fejfájás. Azok, akik jógáznak, nemcsak a fejfájástól szabadulhatnak meg, de a szorongástól is. 

 

7 természetes megoldás a fejfájásra

5. Relaxációs technikák

A mély légzés, relaxációs zene vagy vezetett imagináció segít a stresszmentességben és a fejfájáskezelésben. A mélyebb lélegzés önmagában is nagyon jótékony hatású azáltal, hogy javítja a test és a fej oxigénellátását, az ellazító zene pedig egyszerre emeli hangulatunkat és nyugtatja elménket. A vezetett imagináció olyan relaxációs technika, ami azáltal teremt harmóniát test és lélek között, hogy békés képeket, képzeteket alakít ki az elménkben. Az eredmény egy mentális kikapcsolódás, mely semlegesíteni képes a fejfájást.

 

6. Akupunktúra

A kínai orvoslásból eredeztethető akupunktúra lényege, hogy a test meghatározott pontjaiba finom tűket szúrnak. Ez gyengéden stimulálja a szövetek véráramlását, ami leginkább a krónikus tenziós fejfájástól szenvedőkön szokott segíteni, de a migrénes fejfájás megelőzésében vagy csökkentésében is eredményes.

 

7. Forró lábfürdő és hideg borogatás

A láb forró vízben való áztatását is hatékonynak vélik a fejfájás enyhítésében, aminek az oka, hogy ilyenkor a vér a lábba áramlik, ezáltal csökkentve a nyomást a fej ereiben. Szintén kockázatmentes fejfájás terápia a hideg borogatás alkalmazása a halántékon. Néhány jégkocka egy ruhába csavarva, vagy egy zacskó fagyasztott zöldség az érintett területen úgy segít, hogy összehúzza az ereket, melyek így nem nyomják az érzékeny idegeket. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

2019-05-22

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

Az edzések és az étkezések aránytalanságán kívül az embernek meglepően sok dolog miatt változhat meg a súlya. Például ha valaki gyógyszereket kénytelen szedni, akkor elképzelhető, hogy a mellékhatások közé tartozik, hogy felszed néhány extra kilót.

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

Callanetics

  A callanetics egy állás- és tartásjavító torna, hatékonysága abban rejlik, hogy a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 117

Átlagos értékelés: 4.8