Ezekkel a nem mindennapi, ám annál egyszerűbb egészséges tippekkel te is feldobhatod mindennapjaidat.

Egészséges élet négy lépésben

cs

Nem kell gyökeresen megváltoztatnod életed minden egyes területét ahhoz, hogy rövid időn belül érezhető változásokat észlelhess magadon. Az egészséges életmód persze egy hosszútávú dolog, de akár már ma is nekiállhatsz! Tedd meg azt a bizonyos első lépést!

Egészséges tippek a hétköznapokra

 

1. lépés: Állapotfelmérés

Nem kezdhetsz el tervezni anélkül, hogy ismernéd jelenlegi helyzetedet és állapotodat. Nézzük, hogy mi mindent kell elintézned.

 

Egyeztess házi- és fogorvosoddal

Kérj rutinvizsgálatot és intézd el az esetleges szükséges oltásokat. Ragadd meg az alkalmat minden fontosabb kérdés megvitatására is.

 

Ellenőrizd a BMI-det

Mérd meg a testsúlyod, a magasságod, majd számold ki ezekből a testtömeg-indexedet (BMI). Ezek alapján kiderítheted, hogy mennyire egészségesek jelenlegi arányaid.

 

Mérd fel eddigi aktivitásod

Mennyi mozgást végzel egy átlagos héten? Mennyire megterhelő az, amit ilyenkor csinálsz? mennyire változatos? Élvezed?

Általánosságban egy felnőttnek hetente összesen két és fél óra fizikai aktivitásra van szüksége, vagy 75 percnyi nagy intenzitású edzésre (pl. aerobik), illetve hetente két napi izomerősítő gyakorlatozásra.

 

Vezess ételnaplót

Írj le mindent, amit egy nap megeszel – ne hagyj ki semmit! Ez segít majd kiszűrni azokat a dolgokat, amikről észre sem veszed, hogy egy nap mennyit viszel be a szervezetedbe.

A hangulat és energiaszint megfigyelése
Csak az egészséges igazán, aki érzelmileg is rendben van, és elegendő energiája van a napi teendők elvégzéséhez. Hogy érzed magad? Észrevetted már magadon a depresszió és szorongás tüneteit? Sikerül rendszeresen az ajánlott 7-8 óra alvást teljesítened, amire a szervezetnek szüksége van?

 

Egészséges tippek a hétköznapokra

2. Zárd ki az egészségtelen dolgokat

Ha tudod magadról, hogy krónikus jellegű egészségügyi problémáid vannak (legyen szó szívbetegségről, depresszióról, cukorbetegségről, stb.), akkor mindenképpen gondoskodj azok megfelelő és szigorú kezeléséről. Ugyanez a helyzet a rossz szokásokkal is – a dohányzás csak gátolja az egészséges életmódra való átváltást.

Ezekkel a problémákkal nem muszáj (és gyakran nem is ajánlott) egyedül felvenni a küzdelmet. Bármilyen kérdéseddel fordulj kezelőorvosodhoz, és kérj tőle segítséget a „jobb útra téréshez”.

 

Egészséges tippek a hétköznapokra

3. Mozogj többet

 

Tedd szórakoztatóvá
Nem csak az edzőtermi izzadás számít testmozgásnak. Menj el kirándulni vagy kerékpározni a barátokkal, iratkozz be egy harcművészeti vagy tánctanfolyamra, vagy fedezz fel bármi mást, ami megtetszik.

 

Jegyezd fel
Minden nap írd össze, hogy milyen mozgást végeztél, és mennyit. Pipáld ki azokat a napokat, amelyeken mozogtál valamennyit. Így mindig látni fogod, hogy mennyit haladtál, ami motivációként hat majd.

 

Tűzz ki heti célokat magad elé
Kezdd szerényen. Eleinte válassz olyan célokat, amiket biztosan el tudsz érni (a heti célok jobbak, mint a napi célok, mert ha egyet valami miatt ki kell hagynod, akkor utána sok motivációt veszíthetsz). A hét végén tekints vissza arra, amit hét nap alatt elértél, és használd fel ezt a felemelő érzést, hogy a következő hétre egy fokkal nehezebb kihívás elé állítsd magad!

 

Egész nap keresd a mozgási lehetőségeket
Még ha csak 10 szabad perced is van a mozgásra, azzal is többet érhetsz el, mintha semmit nem kezdenél magaddal. Egy 10 perces séta az ebédszünetben, vagy egy kis lépcsőzés is hozzáadhat a napi mozgásadagodhoz.

 


 

Egészséges tippek a hétköznapokra

4. Lendítsd fel étrendedet

„Ezt kellene…” helyett mondd, hogy „Ezt választom…”
Nincs többé „Több gyümölcsöt kéne ennem…” – válaszd a gyümölcsöket, és tartsd magad ahhoz, amit választottál. Emlékeztesd magad, hogy a te választásod, hogy mit eszel, és a hatalmadban áll úgy dönteni, hogy egészségesen táplálkozz. Ugyan így választhatod azt is, hogy valamit nem eszel meg, mert tudod róla, hogy nem tesz jót neked. Vedd a saját kezedbe étrendet irányítását!

 

Ne engedj a bűntudatnak
Általában amikor valaki bűntudatot érez valami miatt, azzal csak arra ösztönzi saját magát, hogy folytassa azt a viselkedésmódot, amitől próbál megszabadulni. Ha tehát valaki érzelmeit evéssel próbálja csillapítani, és azt mondogatja magának, hogy „Tudom, hogy nem kéne”, azzal csak saját bűntudatát erősíti, és annyival többet fog enni, és így tovább.

 

Tervezz!
Cseréld az egészségtelen élelmiszereket táplálóbbakra a spájzban, és mindig tarts magadnál valamilyen egészséges harapnivalót, ha elmész otthonról. Ezek segítenek majd „lebeszélni” magad a hamburgerezésről és pizzázásról, valahányszor megéhezel út közben.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 112

Átlagos értékelés: 5.0