notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezekkel a nem mindennapi, ám annál egyszerűbb egészséges tippekkel te is feldobhatod mindennapjaidat.

hirdetes

Egészséges élet négy lépésben

cs
hirdetes

Nem kell gyökeresen megváltoztatnod életed minden egyes területét ahhoz, hogy rövid időn belül érezhető változásokat észlelhess magadon. Az egészséges életmód persze egy hosszútávú dolog, de akár már ma is nekiállhatsz! Tedd meg azt a bizonyos első lépést!

Egészséges tippek a hétköznapokra

 

1. lépés: Állapotfelmérés

Nem kezdhetsz el tervezni anélkül, hogy ismernéd jelenlegi helyzetedet és állapotodat. Nézzük, hogy mi mindent kell elintézned.

 

Egyeztess házi- és fogorvosoddal

Kérj rutinvizsgálatot és intézd el az esetleges szükséges oltásokat. Ragadd meg az alkalmat minden fontosabb kérdés megvitatására is.

 

Ellenőrizd a BMI-det

Mérd meg a testsúlyod, a magasságod, majd számold ki ezekből a testtömeg-indexedet (BMI). Ezek alapján kiderítheted, hogy mennyire egészségesek jelenlegi arányaid.

 

Mérd fel eddigi aktivitásod

Mennyi mozgást végzel egy átlagos héten? Mennyire megterhelő az, amit ilyenkor csinálsz? mennyire változatos? Élvezed?

Általánosságban egy felnőttnek hetente összesen két és fél óra fizikai aktivitásra van szüksége, vagy 75 percnyi nagy intenzitású edzésre (pl. aerobik), illetve hetente két napi izomerősítő gyakorlatozásra.

 

Vezess ételnaplót

Írj le mindent, amit egy nap megeszel – ne hagyj ki semmit! Ez segít majd kiszűrni azokat a dolgokat, amikről észre sem veszed, hogy egy nap mennyit viszel be a szervezetedbe.

A hangulat és energiaszint megfigyelése
Csak az egészséges igazán, aki érzelmileg is rendben van, és elegendő energiája van a napi teendők elvégzéséhez. Hogy érzed magad? Észrevetted már magadon a depresszió és szorongás tüneteit? Sikerül rendszeresen az ajánlott 7-8 óra alvást teljesítened, amire a szervezetnek szüksége van?

 

Egészséges tippek a hétköznapokra

2. Zárd ki az egészségtelen dolgokat

Ha tudod magadról, hogy krónikus jellegű egészségügyi problémáid vannak (legyen szó szívbetegségről, depresszióról, cukorbetegségről, stb.), akkor mindenképpen gondoskodj azok megfelelő és szigorú kezeléséről. Ugyanez a helyzet a rossz szokásokkal is – a dohányzás csak gátolja az egészséges életmódra való átváltást.

hirdetes

Ezekkel a problémákkal nem muszáj (és gyakran nem is ajánlott) egyedül felvenni a küzdelmet. Bármilyen kérdéseddel fordulj kezelőorvosodhoz, és kérj tőle segítséget a „jobb útra téréshez”.

 

Egészséges tippek a hétköznapokra

3. Mozogj többet

 

Tedd szórakoztatóvá
Nem csak az edzőtermi izzadás számít testmozgásnak. Menj el kirándulni vagy kerékpározni a barátokkal, iratkozz be egy harcművészeti vagy tánctanfolyamra, vagy fedezz fel bármi mást, ami megtetszik.

 

Jegyezd fel
Minden nap írd össze, hogy milyen mozgást végeztél, és mennyit. Pipáld ki azokat a napokat, amelyeken mozogtál valamennyit. Így mindig látni fogod, hogy mennyit haladtál, ami motivációként hat majd.

 

Tűzz ki heti célokat magad elé
Kezdd szerényen. Eleinte válassz olyan célokat, amiket biztosan el tudsz érni (a heti célok jobbak, mint a napi célok, mert ha egyet valami miatt ki kell hagynod, akkor utána sok motivációt veszíthetsz). A hét végén tekints vissza arra, amit hét nap alatt elértél, és használd fel ezt a felemelő érzést, hogy a következő hétre egy fokkal nehezebb kihívás elé állítsd magad!

 

Egész nap keresd a mozgási lehetőségeket
Még ha csak 10 szabad perced is van a mozgásra, azzal is többet érhetsz el, mintha semmit nem kezdenél magaddal. Egy 10 perces séta az ebédszünetben, vagy egy kis lépcsőzés is hozzáadhat a napi mozgásadagodhoz.

 


 

Egészséges tippek a hétköznapokra

4. Lendítsd fel étrendedet

„Ezt kellene…” helyett mondd, hogy „Ezt választom…”
Nincs többé „Több gyümölcsöt kéne ennem…” – válaszd a gyümölcsöket, és tartsd magad ahhoz, amit választottál. Emlékeztesd magad, hogy a te választásod, hogy mit eszel, és a hatalmadban áll úgy dönteni, hogy egészségesen táplálkozz. Ugyan így választhatod azt is, hogy valamit nem eszel meg, mert tudod róla, hogy nem tesz jót neked. Vedd a saját kezedbe étrendet irányítását!

 

Ne engedj a bűntudatnak
Általában amikor valaki bűntudatot érez valami miatt, azzal csak arra ösztönzi saját magát, hogy folytassa azt a viselkedésmódot, amitől próbál megszabadulni. Ha tehát valaki érzelmeit evéssel próbálja csillapítani, és azt mondogatja magának, hogy „Tudom, hogy nem kéne”, azzal csak saját bűntudatát erősíti, és annyival többet fog enni, és így tovább.

 

Tervezz!
Cseréld az egészségtelen élelmiszereket táplálóbbakra a spájzban, és mindig tarts magadnál valamilyen egészséges harapnivalót, ha elmész otthonról. Ezek segítenek majd „lebeszélni” magad a hamburgerezésről és pizzázásról, valahányszor megéhezel út közben.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
195 518
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
195 518
Közösség

Szótár

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 112

Átlagos értékelés: 5.0