Vannak olyan típusú diéták, melyek igazából nem nevezhetőek szó szerint diétának, inkább életmódnak. Sokan tévesen neveznek diétának egy adott életmódot; a diéta rövid ideig tart, az életmód egy életre szól. egészséges életmód, crossfit,diétázás,fogyókúra

hirdetes

Diéta nélküli diéta

Kerekes Orsolya
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Vannak olyan típusú diéták, melyek igazából nem nevezhetőek szó szerint diétának, inkább életmódnak. Sokan tévesen neveznek diétának egy adott életmódot; a diéta rövid ideig tart, az életmód egy életre szól. Szerintem sokkal jobban megéri egy adott feltételek szerint összeállított életmódot folytatni, mint ugrálni a különböző, új keletű diéták között. Bemutatunk most néhányat.

Diéta nélküli diéta

 

 

 

 

 

Mediterrán „diéta”

Másoljuk le a mediterrán területen élő emberek étkezési szokásait, mely bizonyítottan az egyik legegészségesebb étrend. Ezért élnek a legtovább az emberek ezeken a területeken. Ez az étrend csökkenti a szívbetegségek kockázatát, antioxidánsokban gazdagok az ételeket tartalmaz, például olíva olajat, mandulát, brokkolit és vörösbort. Az omega-3 is rendkívül fontos részét képezi a mediterrán életmódnak. 
 

Paleo „diéta”

Lehet, hogy ez a fajta étrend kicsit korlátozottabb (pl. nem ehetsz sajtot), egy kicsit módosított verziójával azonban megengedheted magadnak a tejtermékek és hüvelyesek fogyasztását is. Azonban ennek az étrendnek is a lényege, hogy sok Igazi ételt egyél, cukor és mesterséges ételektől mentesen! Ez egy nagyon jó minőségű étrend, ha odafigyelsz arra, hogy értékes tápanyagokat fogyassz és korlátozd a hozzáadott édesítők, üres kalóriák és feldolgozott ételek mennyiségét. Az valódi ételek sokkal jobban eltelítenek és sokkal több vitamint és ásványi anyagot biztosítanak a szervezeted számára.
hirdetes
 

Zóna „diéta”

Ez a 40/30/30 – szénhidrát/fehérje/zsír kalória százalékos étrend megkönnyíti a táplálkozást, nem kell hosszú ideig méregetni az ételeket, csak megjegyezni, miből hány százaléknyit eszel. Mikor eszel, oszd fel a tányérodat harmadokra; az első harmad tartalmazzon fehérjét, sovány húst, a maradék 2/3 pedig zöldségeket vagy gyümölcsöket, melyet locsolj meg egy kevés egészséges zsírral, például olíva olajjal vagy mandulaszirommal. Ezzel a vizualizációs stratégiával (a tányér harmadokra osztása) nagyon könnyen kontrollálhatod a kalória beviteledet és egészségesen étkezhetsz éhezés nélkül.
hirdetes
 

Tiszta étkezés

Amíg nem feldolgozott, azt eszel, amit akarsz; fehérjét, teljes kiőrlésű gabonaféléket, zöldségeket, gyümölcsöket, dióféléket és magvak , olajokat. Ezeket mind-mind élvezheted, ha mértékletesen eszel. Igazság szerint minden embernek így kellene étkeznie, tisztán, feldolgozott, mű ételektől mentesen, egész életében. Nyilván egyszerűbb felbontani egy zacskós levest vagy egy mirelit pizzát, de mielőtt ezekhez nyúlsz, gondolkodj el azon, hogy tényleg erre van-e szükséged. Egyszerűen összeüthetsz egy finom és egészséges vacsit is néhány perc alatt. Akkor miért választanád a műanyag, tartósítószeres vacakot?! 
 
 
Mediterrán diéta,diétázás Paleo diéta, diétázás Zóna diéta, diétázás
 
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
egészséges táplálkozás

Szótár

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

TRX

A TRX egy levédett márkanév, amely olyan sporteszközökből áll amelyek megfelelő rögzítése... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes