notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alvás ruha nélkül

7 ok, amiért a ruha nélkül alvók boldogabbak és egészségesebbek

Sz. F.
hirdetes

Alvás nélküli alvás

3. Kevesebb stressz

A stressz negatív hatásait oldalakon keresztül ecsetelhetnénk, de az immunrendszer gyengülése, a tanulás hatékonyságának csökkenése, a vércukorszint felborulása, illetve a depresszió, elhízás és cukorbetegség kialakulásának fokozott veszélye már így röviden is eléggé ijesztően hangzik. Mint minden más hormon, úgy a kortizol (stresszhormon) is alvás közben kerül szabályozásra. Minél jobb az alvás minősége, a szervezet annál hatékonyabban képes visszaállítani az ideális kortizolszintet. Ha ez sikeresen megtörténik éjszakánként, akkor könnyebben kezelhetjük azokat a stresszhelyzeteket, amelyekkel nap közben találkozunk.

 

Több kutatás is kimutatta, hogy az alváshiány hozzájárul a kortizolszint megnöveléséhez, ami az alvás minőségének romlásához vezet, egy ördögi körbe taszítva ezzel az embereket. Ez természetesen enyhíthető, ha az ember ruhák nélkül alszik, hiszen – ahogy azt már az előbb is olvashattuk – ez javítja az alvás minőségét, így reggelente jobb közérzettel és a napi kihívásokra felkészültebben ébredhet az ember.

hirdetes

 

4. Ami a testsúlyt illeti…

Több mechanizmus is felelős a súlycsökkenésért, ha az ember meztelenül alszik. Először is, a testben két fajta zsír van jelen – az úgynevezett barna zsírok, amelyek segítenek melegen tartani a testet és serkentik a súlycsökkenést; illetve a fehér zsírok, amiktől a kondizással szeretnénk megszabadulni. A Harvard Medical School egyik partnere, a Joslin Diabetes Center szerint a barna zsírok hideg körülmények között aktiválódnak. Erre egy kutatás során jöttek rá, amely során kiderítették, hogy a hűvösebb környezetben alvóknál a test barna zsírtartalmának nagyobb része aktiválódott, serkentve ezzel a szervezet anyagcseréjét az ébrenlét alatt.

 

Habár maga a ruha nélkül alvás nem kezdi el aktívan fogyasztani az embert, az alváshiányról már egyértelműen megállapították, hogy elősegíti súlygyarapodást, ami az éhséghormonok elszaporodásának köszönhető. A már emlegetett kortizol csökkenése is segítségedre lehet, ha a zsírokról van szó. Minél tovább van ugyanis a kortiszolszint az egekben, annál több zsigeri zsír gyülemlik fel a has tájékán.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
34 865
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 287 085
Közösség

Szótár

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 228

Átlagos értékelés: 4.7