Alvás ruha nélkül

7 ok, amiért a ruha nélkül alvók boldogabbak és egészségesebbek

Sz. F.

Tudtad, hogy a ruha nélküli alvás boldogabb kapcsolatokhoz és általánosságban jobb fizikai és szellemi egészséghez vezet? Mégis csak nagyon kevesen használják ki ennek az alvásnak az előnyeit. Az Egyesült Államokban például egy néhány évvel ezelőtt folytatott felmérés során kiderült, hogy csupán az emberek 8%-a alszik ruhák nélkül. Nem is szaporítanánk tovább a szót – íme 7 ok, amiért jobban teszed, ha mindenféle éjszakai öltözék nélkül alszol el!

Alvás nélküli alvás

1. Javul az alvás minősége

Habár sokan szívesebben bugyolálják magukat vastag ruha-, és takarórétegekbe, nem egy kutatás mutatta már ki, hogy a hűvösebb körülményekben folytatott alvás pihentetőbb hatással bír. Ezt az állítást többek között az UniSA alvás tanulmányozó tudományos központja is alátámasztja. A központ szerint a testnek muszáj lecsökkentenie belső hőmérsékletét ahhoz, hogy gond nélkül álomba szenderülhessünk. Ha ez nem történik meg, az álmatlansághoz vezethet. Az Amszterdami Egyetem kutatói szerint a bőr hőmérséklete befolyásolja, hogy milyen mélyen alszik az ember – ha a bőr hőmérséklete csökken, akkor ritkábban ébredünk fel éjszakánként.

 

2. Ragyogó bőr és csillogó haj

Alvás közben testünk két fontos öregedésgátló hormon szabályozásával foglalkozik – ezek a melationin és a növekedési hormon. Azonban a fokozott éjszakai testhőmérséklet korlátozza ezek termelődését. A melatonin egy nagyon erőteljes hormon, ami valójában elősegíti más hormonok szabályozását. Éppen ezért számos oka van, amiért a melatonin szabályozás rendkívül fontos, ennek hiánya ugyanis nem csak külsőnkön látszik meg, de jólétérzetünket is negatívan befolyásolhatja. A melatonin ezen kívül a szervezet természetes cirkadián ritmusát – a belső 24-órás óránk – is szabályozza, tovább befolyásolva ezzel, hogy mikor tudunk elaludni és mikor ébredünk fel.

 

A növekedési hormonok a sejtek újratermeléséért és regenerálódásáért felelősek, így fontos szerepet játszanak a bőr tisztán tartásában illetve a haj minőségének javításában is. Ezen kívül hozzájárulnak még a csontok megerősödéséhez és ásványosodásához, növelik az izomtömeget és stimulálják az immunrendszert is – a növekedési hormon ennél még jóval többért is felelős, de jelentősége már ennyiből is egyértelmű kell, hogy legyen. A következő oldalon folytatom! 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Citromfű

Latin neve: Melissa officinalis   Eredete   A Közel-Keletről, Kis-Ázsiából... Tovább

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 228

Átlagos értékelés: 4.7