6 természetes gyógyír az álmatlanságra

6 természetes gyógyír az álmatlanságra

hirdetes

Az altató gyógyszer nagy üzlet, évről évre növekszik rá a kereslet. De sokan vannak azok is, akik természetes megoldást keresnek álmatlanságukra. Pl. a melatonin készítmények használata több mint duplájára növekedett 2007-től 2012-ig az Egyesült Államokban. És ugyan a tudományos bizonyíték a gyógynövény alapú és alternatív kezelési módszerek esetében elég kevés, van azért néhány gyógyszermentes megoldás, melyeket a tudósok alaposan megvizsgáltak.

6 természetes gyógyír az álmatlanságra

Ha az elalvás vagy az elég ideig tartó alvás állandó problémánk, fontos megtalálni és megnevezni az alapvető okot. De addig is, ezek az alternatív gyógymódok segíthetnek abban, hogy sikerüljön gyorsabban elaludni.

 

Melatonin készítmények

 

Orvosok is gyakran javasolják pácienseiknek a melatonin szedését.  A melatonin egy hormon, amit az agy termel az alvás előkészítésként. Tabletta és folyadék formájában is elérhető bármelyik patikában – ami jó hír, mert némely új szokásunk megzavarhatja a természetes termelődését. Ha ki vagyunk téve a számítógépnek, tévének és a telefonok erős fényű kijelzőjének, az becsapja az agyat, amely úgy érzi világos van kint, ezért nem termel annyi melatonint, amennyit kellene.

 

Persze a cél az, hogy a természetes melatonin termelés visszaálljon, de átmenetileg, rövid időre hasznos lehet a vény nélkül kapható melatonin. Általában lefekvés előtt 30-60 perccel kell 1-3 mg-ot bevenni, ha probléma az elalvás. De közvetlenül előtte is lehet, ha az a gond, hogy túl gyorsan felriadunk. A következő oldalon folytatom! 

 

6 természetes gyógyír az álmatlanságra

Valeriana gyökér (vagy macskagyökér)

Ha a melatonin nem működik, vagy ellenérzésünk lenne vele szemben, ki lehet próbálni a valeriana gyökeret, ami egy biztonságos és sokaknál jól bevált szer. De mint minden táplálék-kiegészítőnek, ennek is lehetnek mellékhatásai, érdemes ezért előtte orvosunkkal konzultálni arról, hogy a többi esetleges gyógyszerünkkel mennyire fér össze. Figyeljük meg, hogy érezzük magunkat másnap reggel, mert vannak, akik remekül vannak tőle, de vannak olyanok is, akik kábán és másnapos érzéssel kelnek.

hirdetes

 

Levendula

hirdetes

Egy az Explore folyóiratban megjelent 2016-os tanulmány szerint azok az egyetemisták, akik levendula illatát (illóolajból) lélegezték be lefekvés előtt, jobb alvásról és - aztán nappal - több energiáról számoltak be, azokhoz képest, akik placebót lélegeztek be. Vizsgálódtak más rétegekben is, pl. középkorú nők és szívbetegek körében, ahol szintén arra az eredményre jutottak, hogy a valódi levendula (és nem illatolaj) javíthatja az alvás minőségét, ami az ellazító hatásának köszönhető. Vérnyomást csökkentő és szívverést lassító hatását is igazolták.

 

Kamilla tea

A kamilla teát már évezredek óta alvást elősegítő italként használják.  Kevés kutatás irányult idáig a kamillára, de egy 2016-os szerint (Journal of Advanced Nursing folyóirat) azok a kismamák, akik kamilla teát ittak két hétig, kevésbé voltak hajlamosak álmatlanságra és depresszióra. Plusz, egy meleg ital szürcsölgetése már önmagában is kiválthatja az ellazultságot és az álmosságot. Egy próbát mindenképp megér.

 

6 természetes gyógyír az álmatlanságra

Meditáció

Egyre több szakorvos javasolja a meditációt az ellazulás elérése érdekében, mivel a jobb alvás a rendszeres meditációnak tulajdonképpen mellékterméke. Lefekvés előtt minimum 30-60 perccel kapcsoljuk ki elektromos eszközeinket, üljünk le csendben és fókuszáljunk lágy zenére vagy a saját mély légzésünkre. Ha az éjszaka közepén ébredünk fel, akkor is kipróbálhatjuk, hogy – minden erőlködés nélkül - a légzésünkre koncentrálva visszanyugtatjuk magunkat. Akit érdekel, könnyen szerezhet további ismereteket a meditációról, akár mobil applikációk vagy online videók segítségével.

 

„Zaj”-hatás

Tanulmányok egyértelműen igazolják, hogy a természet hangjainak hallgatása, pl. egy felvétel az erdő hangjairól vagy egy csobogó patak hangja relaxációs választ vált ki agyunkban. Érdemes körülnézni akár a mobil alkalmazások közt is, melyeket a természet hangjai inspiráltak.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs

2019-05-29

A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs

A rostban gazdag gyümölcs remek kiegészítője lehet méregtelenítő kúrádnak, hiszen felpörgeti az anyagcserét. Fogyassz reggel, délben, este egy-egy szem fügét, arról azonban ne feledkezz meg, hogy a minimum 3 liter folyadékot is meg kell innod naponta.

Anyagcsere – tények és tévhitek

2019-05-31

Anyagcsere – tények és tévhitek

Az „anyagcsere” szót gyakran a „étrend”, a „testmozgás” és a „fogyás” kifejezésekkel párosítják. Ennek eredményeképpen sok olyan tévhit kering az anyagcserével kapcsolatosan, amelynek semmilyen alapja nincs. Lássuk, melyek ezek!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
209 432
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 333 819
Közösség

Szótár

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9