notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A testsúlycsökkentés hatékony módszerei

A testsúlycsökkentés leghatékonyabb módszerei

VitalZone
hirdetes

 A sikeres életmódváltás egy komoly önismereti kaland, amely nem csak az alakformálásról és az étrendről szól, hanem arról is, hogy milyen ember vagy és milyen lesz a hátralévő életed! Gyere és tartozz Te is az 5 %-ba! Ezekkel a módszerekkel sokkal könnyebben elérheted a vágyott alakot!

Érd el a célod önsanyargatás és kínlódás nélkül! Mutatunk 13 módszert, amivel sokkal egyszerűbb lesz



1.    Állíts föl reális célokat!

Mielőtt nekikezdesz a súlyvesztő programnak, írd le egyértelműen a céljaidat. Ha írásba foglalod céljaidat, valószínűbb, hogy el is éred azokat. Ne irreális vágyaidat írd le, tűzz ki specifikus és pozitív célokat. Próbáld megtalálni céljaid eléréséhez szükséges időintervallumot is.


2.    Figyeld meg testösszetételed változását!

Legegyszerűbb módja annak, hogy meggyőződj róla, hogy zsírt vesztesz és nem izmot, ha havonta egyszer megnézed a testösszetételedet. Mérd le testkörméreteidet ( felkar, derék, csípő, comb ) és  használj testzsírszázalékmérőt.


3.    Ne akarj heti 0,5-1 kg-nál többet fogyni!

Kerüld a gyakori testsúlymérést, mert ez megszállottsághoz vezethet. Az első héten a nagyobb mértékű fogyás általában glikogénből és  folyadékból történik ( 0,5 kg glikogén 1,5-2 kg vízzel raktározódik ) Ezek után nr akarj heti0,5-1 kg-nál többet fogyni, ennél nagyobb súlyvesztés általában a sovány szövetek vesztését jelenti.

Érd el a célod önsanyargatás és kínlódás nélkül! Mutatunk 13 módszert, amivel sokkal egyszerűbb lesz

 

4.    Vezess fogyókúrás naplót !

Írd fel napi étel és italfogyasztásodat. Ez nagyon jó módszer arra, hogy megállapítsuk jelenlegi táplálkozási szokásainkat, és hogy pontosan kiszámítsuk mit, mikor és miért eszünk. Használjunk naplót a következő dolgok kikísérletezésére: 
-    a telített zsírsavak honnan származnak ? –ki kell őket iktatni
-    az ételeink glikémiás indexe
-    rostbevitel:ellenőrizzük, hogy táplálékaink rostban gazdagok-e
hirdetes
-    az étkezések időzítése: próbáljunk 5-6x étkezni
 

5.    Soha ne vegyél föl kevesebb kalóriát, mint az RMR ( alapanyagcsere ) mennyisége ! 

Ellenkező esetben kockáztatjuk, hogy nagyon nagy mennyiségű sovány testszövetet vesztünk, glikogénraktáraink kiürülnek, nem lesz megfelelő a tápanyagösszetétel. Az 1000 Kcal-nál alacsonyabb menyiség nagyon veszélyes.
 

6.    Hagyd el a telített zsírokat !

A zsír sokkal több testzsírt jelent, mint bármely más tápanyag. Amikor nagy mennyiségben fehérjét vagy szénhidrátot fogyasztunk, a test lépéseket tesz, hogy javítsa a glikogénraktározást és a fehérjét is felhasználja üzemanyagként. Ezzel szemben a túl sok telített zsír fogyasztása nem okoz változást az anyagcserében, azonnal zsírrá alakul.

 

 

Érd el a célod önsanyargatás és kínlódás nélkül! Mutatunk 13 módszert, amivel sokkal egyszerűbb lesz

7. Egyél megfelelő zsírt !

hirdetes
  A zsírokat ne hagyd ki az étrendedből: szükségesek az esszenciális zsírok előállításához, fokozzák a hormontermelést, bőrünk egészségét biztosítják és elősegítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását.
 

8. Törekedj a lassú égetésre !

Fogyassz alacsony GI-jű ételeket ! Ez javítja az étvágyat, fokozza a telítettségérzetet, késlelteti az éhségérzetet két étkezés között. Tartsd szem előtt, hogy a szénhidráthoz adott fehérje, rostok vagy zsír lassítják a felszívódást, kisebb vércukorszint emelkedést okoznak. A gyakorlatban ezt könnyű elérni, ha úgy tervezzük étkezésünket, hogy szénhidrátot ( burgonya ) magasabb fehérjetartalmú étellel ( hal ) eszünk és zöldségekkel. Még jobb, ha alacsony GI-jű szénhidrátot választunk, mint a bab vagy a lencse. 
 

9. Dúsíts !

A víz és a rost nagy terjedelmet adnak a tápláléknak. A gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék maximálisan telítenek, minimálkalóriával.
 

10. Egyél több rostot !

A különböző rák-és szívbetegségek kockázatának csökkentésén túl  a rostok lelassítják a gyomorból való kiürülést, segítenek megtartani a jóllakottságérzetet. A rostok a tápláléknak vastagabb szerkezetet adnak, tovább kell rágni, ez lassítja az étkezés sebességét, csökkenti a túlevés veszélyét, jobban élvezhető az étel.

 

 

Érd el a célod önsanyargatás és kínlódás nélkül! Mutatunk 13 módszert, amivel sokkal egyszerűbb lesz

11. Ne hagyd ki kedvenc ételeidet !

Ha hetente egy nap pihenőt tartasz a diétás étrendedben, ez hétről hétre elősegíti az egészséges táplálkozást. Azzal a tudattal, hogy hetente egyszer ehetünk kedvenc ételeinkből,nem fogunk úgy gondolni rá, mint egy tiltott ételre és nem fogjuk magunkat túlenni belőle.
 

12. Egyél gyakrabban !

Tervezd úgy, hogy legalább 4-6 alkalommal egyél naponta, rendszeres időközönként. Ez ne jelenti az elfogyasztott táplálék mennyiségének a növelését, egyél közepes adagokat !
 

13. Fokozatosan változtasd meg életmódodat !

Testsúlyod hosszú távú befolyásolását csak  rendszeres edzéssel és egészséges étrenddel érheted el.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

2019-10-11

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

A hízás hátterében sok esetben valamilyen hormonális probléma áll.

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

2019-10-03

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

A balti-tengeri étrend csökkenti az elhízás és a gyulladások kockázatát – derült ki a Helsinki Egyetem kutatásából.

Csodás fogyást ígérnek a vajas kávé hívei – de valóban működik?

2019-10-01

Csodás fogyást ígérnek a vajas kávé hívei – de valóban működik?

A vajjal dúsított kávé az új őrület a tengerentúlon, és lassan Európába is becsordogál a diéta trend, mellyel állítólag drámai fogyást lehet elérni.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Vitamin túladagolás

A legtöbb vitamint a szervezetünk nem tudja előállítani, így ezt pótolnunk kell. Ha... Tovább

Betegség

 Az élő szervezet olyan állapota, amelyben az életfolyamatok a normálistól eltérnek. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.9