Napi 8 órában a számítógép előtt ülni elég megterhelő a szervezet számára. Ha munka közben is figyelsz a helyes testtartásra, számos kellemetlen panasztól kímélheted meg magad. Crossfit, kettlebell

hirdetes

Ilyen a helyes testtartás az íróasztalnál

Kerekes Orsolya
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Napi 8 órában a számítógép előtt ülni elég megterhelő a szervezet számára. Ha munka közben is figyelsz a helyes testtartásra, számos kellemetlen panasztól kímélheted meg magad.

Ilyen a helyes testtartás az íróasztalnál

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A számítógépes munka hátrányai

 
A számítógépes munka statikusan megterheli az izomzatot, miközben alapvetően hiányoznak azok a ritmikus mozgások, melyek izmaidat karban tartják és erősítik, mivel szinte egész nap a gép előtt ülsz. Nem használod például a vállöv izmait, ám az ujjak és a kézfej nagy igénybevételnek vannak kitéve.
 

 

Milyen a hibás testtartás?

A helyes testtartás
Hibás testtartás alatt a csigolyák helyzetének (nem a formájának)elváltozása értendő, amely a testtartás kiegyenesítésével, illetve a gerinc nyújtásával teljes mértékben kompenzálható. A hibás testtartás tehát nem jelenti a csontok deformálódását vagy a csigolyák visszafordíthatatlan károsodását. Azonban az izmok kedvezőtlen fejlődésének következményeként állandósulhat, és így panaszokat okozhat. Óránként 10 percre állj fel az íróasztalodtól, mozgasd át a tested, így elkerülheted a káros mellékhatásokat és egészséges maradhatsz.
hirdetes
 
 

 

Milyen a helyes testtartás?

 
Igazából normális testtartás önmagában nem létezik. Testtartásodat a csigolyák formája, a csontváz szerkezete és az izomzat kidolgozottsága határozza meg.
hirdetes
Ülj le az irodai székedbe, egyik kezedet tedd az alhasadra, a másikat a pedig a hát görbületére. Néhányszor billentsd előre-hátra a medencédet: érezd meg, mikor helyezkedik el éppen középen a medencéd. Amint megvan ez a helyzet, nincs más dolgod, mint felegyenesedni: álladat finoman húzd a nyak irányába, fejtetővel pedig nyújtózz kicsit felfelé, úgy, hogy a csigolyákban érezd a nyújtást. Válladat ne ejtsd előre, a lapockák közelítsenek egymáshoz, testsúlyodat igyekezz igazságosan eloszlatni a két ülőgumón.
 
A helyes testtartás
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
egészséges életmód

Szótár

B13-vitamin

Az orotsavat ma már nem tekintik vitaminnak.       Tovább

Szépségápolás

A szépségápolás rendkívül fontos a nők életében, hiszen az ápolt körmök, a gyönyörű... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes