notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legjobb hasizomgyakorlatok, nézd meg te is, hogyan végezheted helyesen

hirdetes

A hasizomgyakorlatokról Sasától

Kiss Sándor - Sasa

Hasizom esetében tényleg a konyhanyelv lesz a legegyszerűbb, és ha nem akarjuk bonyolítani, akkor, aki tanulta az úgyis többet tud, aki nem annak meg legyen elég annyi, hogy a törzs előre és oldalra hajlításában játszanak szerepet.

A hasizomgyakorlatokról

Hajlítás, vagyis itt már látszik, hogy a hátad nem maradhat egyenes. Ez főként akkor lesz hasznos infó, amikor pl függésben vagy könyök támaszban húzod fel a térded. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak vízszintesig húzzák fel a combjukat, csakhogy ez egy nagyon pici izmot dolgoztat csak, az úgynevezett csípő horpasz izmot. Ahhoz, hogy ez a gyakorlat egy jó kis hasazás legyen, fentebb kell húzni a térded, ez pedig csak akkor fog létrejönni, ha a csípőd behajlik.

Ha könyöktámaszban csinálod, akkor 99%, hogy a keretnek van hátulja, ami a hátadat megtámasztja. Amíg csak vízszintesig húzod fel a térded, addig a csípőd is hozzáér. Viszont, amint magasabbra húzod, a csípőd elemelkedik tőle és ez lesz az a pont, amire neked szükséged van.

hirdetes

Szerző: Kiss Sándor - Sasafitness

A hasizomgyakorlatokról

Teljes felülés, hasprés, döntött padon történő felülés, mind-mind a has izmait fogja dolgoztatni.


hirdetes
Oldalt is találhatók has izmok, amik egymásnak ellentétesen működnek, így jöhet létre az, hogy pl. egyenes törzzsel oldalra tudsz dőlni. Ezzel egyébként a gyakorlatot is elárultam.


Nagyon jó hasizom erősítő gyakorlat még az alkartámasz. Itt az elején nem árt egy kis segítség, hogy tudd, mikor egyenes a hátad, jól tartod-e magad, nem fordul-e el a csípőd valamelyik irányba. Itt is igaz, hogy akkor lesz egyenes a hátad, ha behúzod a hasad.


Oldalsó alkartámasz is végezhető viszont erre is igaz, hogy általában azért végzik, mert arra alapozna, hogy az úszógumi kisebb lesz. Nem lesz! Sőt, még a zsírt is feltolja a megvastagodott izom. Lehet csinálni és kell is, de tudni kell, hogy ettől még senkinek nem lett kisebb az úszógumija.


Derék és hátfájósoknak pedig nagyon jó alternatívákat fog adni egy személyi edző, amikor összeállítja az edzéstervet!

Szerző: Kiss Sándor - Sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra