Ezek válthatják ki a migrént

8 ok, ami kiválthatja a migrént

hirdetes

A migrén a legrosszabb dolgok egyike, hiszen ha fáj a fejed, semmit se tudsz csinálni, maximum feküdni és várni míg el nem múlik. Megmutatjuk melyek a leggyakoribb, migrént kiváltó okok, amiket kerülj el:

Ezek válthatják ki a migrént

Migrént kiváltó okok

 

Megváltozott alvási szokások

Ha az alvásra szánt időd az elmúlt időszakban csökkent vagy rendszertelenül alszol, nem csodálkozz, ha a sok kellemetlen tünet mellett a migrént is megtapasztalod. Törekedj a napi 6-8 óra alvásra és igyekezz éjfél előtt lefeküdni, hogy a szerveid is pihenhessenek.
 

Gyógyszerek

Hormonális fogamzásgátló tabletták, egyes vérnyomáscsökkentők, savlekötők, antibiotikumok, gyulladáscsökkentők, értágítók is válthatnak ki migrénes rohamot. Ha teheted, gyógyszerek helyett természetes megoldásokon gondolkozz!
 

Dohányfüst

Akár aktív, akár passzív dohányos vagy, a cigarettafüstben megtalálható vegyületek könnyen okozhatnak migrént. Ennek oka a szén-monoxid érszűkítő hatásában keresendő. 
 

Illatok

hirdetes
A migrént válthatnak ki egyes illatok - parfümök, virágillatok, de akár oldószerek is. Ha úgy tapasztalod, hogy esetedben ez lehet a fő kiváltó ok, válts parfümöt, illetve kerüld a többi gyanús illatot.
 

Tiramin

Az aminok elsősorban a növényi és állati eredetű táplálékok jellegzetes ízét, aromáját adó vegyületek, melyek közül az egyik legjelentősebb a tiramin. Tiraminban gazdag táplálék a vörösbor és a sajt. A migrénben szenvedők egy részének a szervezete nem tudja elég gyorsan lebontani a vegyületet, mely ily módon a szervezetben felszaporodva fejfájást idéz elő.
 

Nitrátok

A nitrátok és nitritek sok tartósítószer alapját képezik. Az olyan húskészítmények, mint a bacon vagy a szalámi, bővelkedhetnek ezekben a vegyületekben, és az arra érzékenyeknél migrént idézhetnek elő.
 

Rendszertelen táplálkozás

Ha kihagysz étkezéseket, a vércukorszinted ingadozik, helytelenül étkezel, könnyen alakulhat ki migréned. Ennek hátterében az áll, hogy az agy egyes területei nem egyenlő mértékben jutnak energiához, hiszen az egész agy ellátásához nincs elegendő glükóz a szervezetben. Állj rá egy meghatározott étrendre, ne variálj és ne diétázz, hiszen a diéta mindig valamely étel megvonásával jár, ami pedig vitaminmegvonást jelent.
 

Székrekedés

Ha az anyagcseréd lelassul, a bélflórád felborul, a szervezetedben különböző káros anyagok szaporodhatnak fel. Ezek a vegyületek pedig nem ritkán migrént okoznak.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 4.9