notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ételek amelyek károsítják az immunrendszered

8 étel ami károsítja az immunrendszeredet

hirdetes

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják az immunrendszered egészséges működését. Ezt a gyerekek szempontjából fokozottan szem előtt kell tartanunk, hiszen az ő immunrendszerük még gyengébb, mint a felnőtteké, kevésbé ellenáll a betegségeknek.  A következő ételekről azt gondolhatnád, hogy tápláló, pedig valójában károsíthatják az immunrendszered. 

Káros ételek

Gyakran szerepelnek azok az ételek az étrendünkben, amik inkább ártanak nekünk mint használnak. Van olyan is, amiről azt gondoljuk egészséges, de a különböző hozzáadott anyagok miatt károsak az immunrendszerünkre.

Lapozd végig és nézd meg azon ételek listáját, melyek fogyasztását érdemes csökkenteni!

Káros ételek

Bő olajban sült ételek

Bő olajban, magas hőmérsékleten sütve az egyébként egészséges ételek is elveszítik vitamintartalmukat, zsiradékkal átitatva pedig többet ártanak, mint használnak. Csökkentsd minimálisra az olajhasználatot és térj át egészséges olajra! Válaszd például a kókuszolajat, amiről ide kattintva még többet megtudhatsz! 

 

Rántott halrudak

A negatív csúcsot valószínűleg a rántott halrudacskák jelentik - ezek jellemzően kevés halat láttak, viszont tele vannak adalékanyagokkal, melyek feleslegesen terhelik meg a szervezetet. Inkább igazi halból készíts valami finomságot, amihez ide kattintva mutatok is Neked szuper elkészítési módokat! 

 

Nehéz ételek

A nehezebb ételek rendszeres fogyasztása megterheli a szervezetet, ily módon pedig csökkenti a kórokozókkal szembeni védekezőképességét. Ide tartoznak a magas zsírtartalommal bíró tejtermékek, különös tekintettel a zsíros sajtokra.

hirdetes

 

Tejtermékek

Minimalizáld a vaj és tejfogyasztást, mivel a tehéntej elősegíti a nyálkaképződést. A napi kávéba töltött adag nem vészes, de ha teheted, inkább növényi alapú tejet fogyassz. A betegség küszöbén pedig teljesen mellőzd a tejet és tejtermékeket.

 

Káros ételek

Zsíros húsok

A zsíros húsok szintén akadályozzák az immunrendszer megfelelő működését. Ha lehet, minél ritkábban kerüljön rántott sajt és rántott hús az asztalra - még ha ezek népszerűek is a gyerekek körében. Mondok egy egészséges alternatívát: Teljes kiőrlésű kenyérmorzsát használj és a panírból hagy ki a lisztet. Ugyanolyan finom lesz, csak egészségesebb. A legfontosabb pedig, hogy sütőben süsd (vagy a tepsibe tegyél egy kis olajat vagy panírozás közben a tojásba. Azonban a rántott húson kívül is vannak még módszerek, ahogy elkészítheted a húst és akkor is isteni finom lesz – hirtelen lesütve, sütőben sütve, grillezve, sütőzacskóban zöldségekkel, rakottasként, őzerincben sütve és még sorolhatnám.

 

Cukorkák, édességek

A vércukorszint emelkedésével párhuzamosan gyengül az immunrendszer hatékonysága. Egy kisgyerek esetében nehéz tiltólistára tenni a boltban kapható édességeket, főleg, hogy a többi gyereknél is azokat látja, úgyhogy tanácsos otthon készíteni édességeket, melyet a gyerkőc akár magával is vihet az oviba, iskolába.

hirdetes

Otthon elkészíthető, egészséges édességek receptjeit ide kattintva nézd meg! 

 

Bolti müzli és gabonapehely

Az egészségesnek hitt müzlivel és gabonapehellyel is melléfoghatsz, mivel a legtöbb bolti termék nagy mennyiségű hozzáadott cukrot tartalmaz. Készítsd el a reggelit házilag, zabpehelyből, magvakból, friss és aszalt gyümölcsökből és édesítsd egy kis mézzel. Ez egy egészséges és nem utolsó sorban olcsó alternatíva. Készíthetsz müzli szeletet is otthon, melyet becsomagolhatsz a gyerkőcnek uzsonnára.

Müzliszelet recepteket itt találod! 

 

Cukros üdítők, gyümölcslevek

A gyümölcslevek nagy részében szintén jelentős a cukortartalom. Vásárolj inkább 100%-ost, és egy kis vízzel hígítva add a gyereknek, de magad is készíthetsz turmixokat tetszőleges gyümölcsökből, szintén hígítva. Mi természetesen inkább az otthon elkészíthető turmixokat javasoljuk, amihez recepteket itt találsz

 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 245

Átlagos értékelés: 4.8