Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Május 28. Hétfő - Emil, Csanád
hirdetes
 | Szerző: Sz.F.
címkék: fitness

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

hirdetes

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

A "tökéletes" jelző helyett a számodra ideális edzőterem a helyes kifejezés, hiszen a céljaidtól, habitusodtól, lakóhelyedtől és pénztárcádtól is függ, melyik terem lehet számodra a legmegfelelőbb. A helyes választás nagyon is fontos, főleg a kezdőknél, hiszen egy rosszul kiválasztott klub akár végérvényesen véget vethet a leglelkesebb életmódváltásnak is! Ha már haladó vagy edzőterem kérdésben, nyilván saját szempontrendszer szerint választasz, és akár "bárhol" leedzel gond nélkül, de ez esetben is jól esik ragaszkodni egy jó teremhez, ahová "hazajársz". Adunk néhány támpontot, amely segít a kiválasztásban!

1. HELYSZÍN - minél közelebb, annál jobb!

Talán a legfontosabb a helyszín: vagy a lakóhelyedhez, vagy a munkahelyedhez legyen közel a fitness terem, vagy legalábbis útba essen, hiszen így nagyobb eséllyel jutsz el edzeni a húzósabb időszakokban vagy rossz időben is... A tapasztalat az, hogy leginkább az válik be, ha az otthonodhoz közeli a fitness terem! A kulcsmondat tehát, hogy az edzéssel járó, de nem edzéssel töltött idő (pl. készülődés, odajutás, hazajutás) legyen minimális!

hirdetes

 

2. ÁR-ÉRTÉK ARÁNY - nézd meg jól, mit is veszel!

Az árakat ne ítéld meg, csak ha be is néztél a terembe vagy legalább a honlapra! Annak megfelelően tudod csak megítélni, hogy "megéri-e neked" az adott terembe bérletet venni, ha láttad, hogy mit kapsz a pénzedért! Figyelj olyan dolgokra, mint például:

  • milyen felszereltségű a terem, hány óratípusból választhatsz, 
  • tartalmazza-e a szauna használatot, 
  • 1 órajeggyel hány órán maradhatsz... 

 

3. BÉRLETTÍPUSOK - minél testre szabottabb, annál jobb!

Nézd át a bérlettípusokat, miután kiszámoltad, hogy heti hányszor, milyen idősávokban és milyen órákra tudsz/akarsz járni edzeni. Ennek megfelelően válassz bérletet. Ha nem mindennap jársz edzeni, akkor olyan helyet keress, ahol sokszínű az árlista (pl. van külön reggeli bérlet, vagy külön zumba bérlet, vagy külön kismama-bérlet, stb.). 

 

4. OKTATÓK - a cég valódi arcai

Ha hiteles és képzett szakemberekből áll a team, akkor feltételezhetően egy igényes terembe botlottál. A szakmai képzettség elengedhetetlen: keresd az edzők végzettségét, eredményeit, specialitásait a bemutatkozóban! Arra is figyelj, miközben teszteled a termet, hogy hogyan érzed magad az edzők közelében: mosolygós, elhivatott, segítőkész szakemberek mellett biztos, hogy gyorsabban fejlődsz és kisebb eséllyel hagyod abba az életmódváltást, sőt!

 

5. FELSZERELÉS, ÓRATÍPUSOK - legyen miből válogatni!

A kezdőknek nehéz megítélni, hogy egy terem jól felszerelt-e, de az első néhány alkalommal fel tudod mérni, hogy jut-e elég súly az órán mindenkinek, sokféle gép közül válogathatsz-e. Az órarenddel ugyanez a helyzet: a sokféle, és jól megtartott, vidám óra ! Ha egy jól felszerelt teremben vagy, ahol sokszínű az órarend, akkor biztosan soha nem unod meg az edzést - így a fejlődésed garantált!

 

6. HANGULAT - a legfontosabb szempont hosszútávon!

Talán a leglényegesebb szempont: hogyan érzed magad a teremben?! Milyen arcok vesznek körbe, milyen "fílinget" tapasztalsz? A legprofibb terem sem adja meg neked a lelkesedést, ha mogorva vagy fennhéjázó emberek vesznek körbe (kivéve, ha neked ez tetszik persze). A sok mosoly, jókedvű társalgás, érdeklődő alkalmazottak, hozzád hasonló habitusú emberek társasága az, ami ténylegesen újra meg újra bevonzanak az edzőterembe. Vagyis ha olyan termet választasz, ahol kifejezett élvezed az ott töltött időt, akkor egyúttal garantálod magadnak, hogy a mozgás az életed része lesz, így a formálódás elkerülhetetlen! :)

 

Szerző: Hámori Blanka – www.cornerfitness.hu

 

hirdetes

hirdetes

Így sportolj a terhességed alatt!

Így sportolj a terhességed alatt!

2018-05-04

A terhesség nem egy betegség, amivel meg sem mozdulhatsz! Nem kell lemondanod a sportról és a mozgásról, és a babát sem kell féltened, ha ezeket csinálod!

Formáld át magad 3 nap alatt

Formáld át magad 3 nap alatt

2018-05-02

Ha neked is mindig az a kifogásod, hogy nincs időd, és ezért nem végzel testmozgást, akkor ez a 3 napos kihívás neked való! Kihívás elfogadva? Tarts velem!

3 gyakorlat a feszes és kerek popsiért és formás combokért

3 gyakorlat a feszes és kerek popsiért és formás combokért

2018-05-01

Ha te is szeretnél tökéletesen kerek popsit és gyönyörű lábakat a nyárra, de nincs időd edzőterembe járni, akkor ragadj meg egy széket, és végezd el ezeket!


2018-04-27 Nyomós érvek a kettlebell mellett

A kettlebell előnyei - Tudd meg te is, miért kellene minél hamarabb elkezdened a kettlebell-edzéseket, szakértőnk elmondja, miért olyan jó a kettlebell! Mindenkinek el kellene kezdenie a kettlebell-edzést!

2018-05-15 Ezért jó a HIIT edzés

A magas intenzitású intervallum edzéseknek (HIIT) több okból is érdemes helyet szorítani a heti edzéstervben, különösen ha gyors és látványos eredményeket szeretnél elérni.

2018-05-16 A 12 hetes edzésprogram, ami teljesen átformálta egy lány hasát

A nyár közeledtével egyre többen kezdenek el álmodozni arról a bizonyos „beach bodyról”, ami fejeket fordít maga után a strandon. Valljuk be, nem mindenki számára olyan egyszerű az ilyen fitneszcélok elérése, különösen, ha egyedül kénytelen elérni őket az

2018-05-24 Reggeli jóganyújtások, amik megadják a kezdőlöketet!

Kezdd a reggeli jóganyújtásokat egy-két percnyi mély, lassú be- és kilégzéssel, majd jöhetnek az alul felsorolt pózok, amiket két egész ki- és belégzésig igyekezz megtartani.

Hasizom-erősítő gyakorlatok a lapos álomhasért

Napokon belül itt a nyár és sokan már nagy erőkkel készülődnek rá, hogy büszkén süttethessék lapos hasukat a strandon. A hasizmok erősítése nem...

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.