Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!
Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Augusztus 21. Kedd - Sámuel
hirdetes
 | Szerző: Sz.F.
címkék: fitness

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

hirdetes

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

A "tökéletes" jelző helyett a számodra ideális edzőterem a helyes kifejezés, hiszen a céljaidtól, habitusodtól, lakóhelyedtől és pénztárcádtól is függ, melyik terem lehet számodra a legmegfelelőbb. A helyes választás nagyon is fontos, főleg a kezdőknél, hiszen egy rosszul kiválasztott klub akár végérvényesen véget vethet a leglelkesebb életmódváltásnak is! Ha már haladó vagy edzőterem kérdésben, nyilván saját szempontrendszer szerint választasz, és akár "bárhol" leedzel gond nélkül, de ez esetben is jól esik ragaszkodni egy jó teremhez, ahová "hazajársz". Adunk néhány támpontot, amely segít a kiválasztásban!

1. HELYSZÍN - minél közelebb, annál jobb!

Talán a legfontosabb a helyszín: vagy a lakóhelyedhez, vagy a munkahelyedhez legyen közel a fitness terem, vagy legalábbis útba essen, hiszen így nagyobb eséllyel jutsz el edzeni a húzósabb időszakokban vagy rossz időben is... A tapasztalat az, hogy leginkább az válik be, ha az otthonodhoz közeli a fitness terem! A kulcsmondat tehát, hogy az edzéssel járó, de nem edzéssel töltött idő (pl. készülődés, odajutás, hazajutás) legyen minimális!

hirdetes

 

2. ÁR-ÉRTÉK ARÁNY - nézd meg jól, mit is veszel!

Az árakat ne ítéld meg, csak ha be is néztél a terembe vagy legalább a honlapra! Annak megfelelően tudod csak megítélni, hogy "megéri-e neked" az adott terembe bérletet venni, ha láttad, hogy mit kapsz a pénzedért! Figyelj olyan dolgokra, mint például:

  • milyen felszereltségű a terem, hány óratípusból választhatsz, 
  • tartalmazza-e a szauna használatot, 
  • 1 órajeggyel hány órán maradhatsz... 

 

3. BÉRLETTÍPUSOK - minél testre szabottabb, annál jobb!

Nézd át a bérlettípusokat, miután kiszámoltad, hogy heti hányszor, milyen idősávokban és milyen órákra tudsz/akarsz járni edzeni. Ennek megfelelően válassz bérletet. Ha nem mindennap jársz edzeni, akkor olyan helyet keress, ahol sokszínű az árlista (pl. van külön reggeli bérlet, vagy külön zumba bérlet, vagy külön kismama-bérlet, stb.). 

 

4. OKTATÓK - a cég valódi arcai

Ha hiteles és képzett szakemberekből áll a team, akkor feltételezhetően egy igényes terembe botlottál. A szakmai képzettség elengedhetetlen: keresd az edzők végzettségét, eredményeit, specialitásait a bemutatkozóban! Arra is figyelj, miközben teszteled a termet, hogy hogyan érzed magad az edzők közelében: mosolygós, elhivatott, segítőkész szakemberek mellett biztos, hogy gyorsabban fejlődsz és kisebb eséllyel hagyod abba az életmódváltást, sőt!

 

5. FELSZERELÉS, ÓRATÍPUSOK - legyen miből válogatni!

A kezdőknek nehéz megítélni, hogy egy terem jól felszerelt-e, de az első néhány alkalommal fel tudod mérni, hogy jut-e elég súly az órán mindenkinek, sokféle gép közül válogathatsz-e. Az órarenddel ugyanez a helyzet: a sokféle, és jól megtartott, vidám óra ! Ha egy jól felszerelt teremben vagy, ahol sokszínű az órarend, akkor biztosan soha nem unod meg az edzést - így a fejlődésed garantált!

 

6. HANGULAT - a legfontosabb szempont hosszútávon!

Talán a leglényegesebb szempont: hogyan érzed magad a teremben?! Milyen arcok vesznek körbe, milyen "fílinget" tapasztalsz? A legprofibb terem sem adja meg neked a lelkesedést, ha mogorva vagy fennhéjázó emberek vesznek körbe (kivéve, ha neked ez tetszik persze). A sok mosoly, jókedvű társalgás, érdeklődő alkalmazottak, hozzád hasonló habitusú emberek társasága az, ami ténylegesen újra meg újra bevonzanak az edzőterembe. Vagyis ha olyan termet választasz, ahol kifejezett élvezed az ott töltött időt, akkor egyúttal garantálod magadnak, hogy a mozgás az életed része lesz, így a formálódás elkerülhetetlen! :)

 

Szerző: Hámori Blanka – www.cornerfitness.hu

 

hirdetes

hirdetes

12 másodperces gyakorlat, ami felér 100 haspréssel!

12 másodperces gyakorlat, ami felér 100 haspréssel!

2018-06-02

Felüléseket végezni fárasztó, és könnyű elrontani. Ha nem csináljuk szabályosan, akkor nem ér semmit. De ezzel a 12 másodperces gyakorlattal kockás hasad lehet!

Így fogyj le a kritikus területekről!

Így fogyj le a kritikus területekről!

2018-06-01

Csak a hasadról szeretnél leadni egy kicsit, vagy a karodról? Esetleg a derekad, vagy a feneked a gyenge pontod? Fogyás a kritikus területekről: tudd meg hogyan

Hatékony gyakorlatok az eredményes fogyásért

Hatékony gyakorlatok az eredményes fogyásért

2018-05-28

Azok, akik már rég óta rendszeresen edzenek nagyon is jól tudják, hogy mennyire is fontos egy olyan rutint kialakítani, ami gördülékeny, akadálymentes, hatékony gyakorlatozást tesz lehetővé, megkönnyítve ezzel a kívánt fittség elérését és a felesleg leadá


2018-05-26 Hasizom-erősítő gyakorlatok a lapos álomhasért

Hogy megkönnyítsük a dolgod, hoztunk néhány hasizom-erősítő gyakorlatot, amiket talán még nem is próbáltál alkalmazni a lapos hasért folytatott hadjáratodban. Minden további nélkül nézzük is, hogy mik ezek!

2018-06-05 Destiny Stephens fenékformáló edzésterve – guggolás nélkül!

A 21 éves Destiny Stephens a feltörekvő Instagram szenzációk egyike, amit többek között népszerű fenekének köszönhet. Ő sem járt-kelt azonban mindig ilyen formákkal – valamivel több, mint 5 éve dolgozik rajtuk.

2018-06-11 Így hozd ki a legtöbbet a pihenőnapjaidból!

A pihenőnap ugyan olyan fontos tud lenni mint egy-egy edzés. Testünk ilyenkor regenerálódik és épül az izomzat, hogy következő alkalommal ismét újult erővel vághassunk neki az edzésnek.

2018-06-19 Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

A hasizmok kulcsfontosságú szerepet játszanak a test stabilitásának megőrzésében. Ha megszüntetsz egy egyensúlypontot, hasizmaid azonnal aktiválódnak, hogy mindent rendben tartsanak. Ezt könnyedén leellenőrizheted, ha két láb helyett csak egy lábon ácsoro

Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

Sokoldalúsága, enyhén földes, sós, édeskés íze miatt a szójaszósz a legtöbb konyha egyik alapvető hozzávalójának számít. Világszerte...

Mi történik, ha egyhetes kombucha kúrára fogod magad?

A kombucha hívei szentül esküdnek az itthon kevésbé ismert ital fogyasztására, állítván hogy mennyi pozitív hatással is volt az szervezetükre. Ez...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.