Youtube feliratkozás
 

Kerüld el a tavaszi fáradtságot

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Szeptember 21. Péntek - Máté
hirdetes
 | Szerző: TB
címkék: akaraterő, egészséges életmód, egészséges táplálkozás, étrend, vitamin

4 tipp a tavaszi fáradtság ellen

hirdetes

Te is várod már a tavaszt? Készítsd fel szervezeted, mindjárt itt van

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A naptári tavasz már elkezdődött, azonban ahhoz, hogy ez hőmérsékletben is megjelenjen még várnunk kell. De nem árt ha felkészülünk előre a tavaszra, és nem csak a közelgő egyre melegebb napokra, hanem az ilyenkor eluralkodó tavaszi fáradtságra is.

A tavaszi fáradtság egy nagyon valós dolog, azonban nem betegség. Ilyenkor áll át szervezetünk a téli üzemmódról a tavaszi üzemmódra. Ez az átállás igénybe veszi szervezetünket, és a télen megcsappant vitaminkészletünk, és energia készletünk rohamosan lecsökken. Ezért települ ránk tavasz elején a nagy fáradtság. Ólomsúlyúak lesznek a végtagjaink, és olyan érzés mintha vatta lenne csupán az agyunk helyén. Nehezünkre esik koncentrálni, gondolkozni, és hirtelen végtelen mennyiségűt tudnánk aludni. Ránk tör a kedvetlenség, és legszívesebben ki sem mozdulnánk a paplan alól. Ahhoz, hogy ne érezd így magad a tavasz beköszöntével, tehetsz pár megelőző lépést. 

hirdetes


A fáradtság érzet kialakulásért elsősorban a hormonháztartásunkban lezajló folyamatok okozzák. Leginkább az alvási hormonnak is nevezett melatonin és a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin szintjének szezonálisan ingadozása okozza a tavaszi fáradtságot. Azonban a téli táplálkozásunk is nagy hatással van a tavaszi fáradtság kialakulására.

 

Télen a zsírosabb nehezebb ételeket fogyasztjuk inkább, mert így szeretnénk védekezni a nagy hidegek ellen. Sokkal kevesebb friss gyümölcsöt eszünk, és sokkal kevesebbet mozgunk mint az év többi évszakjában. Ezért a tavaszi átállás jócskán megterheli a tél során lemerült szervezetünket.  Mutatunk pár tippet, amivel elkerülheted, és fitten tele energiával várhatod a tavasz beköszöntét az időjárásban is.


Mozogj minél többet a szabad levegőn


A téli álom után biztosan jól fog esni egy kis testmozgás. Mivel a télen túlnyomórész sötétség uralkodik, így testünk nem jutott elég D-vitaminhoz. Ezért nagyon fontos ellenszere a tavaszi fáradtságnak a minél több napfényben töltött idő. Ha sport tevékenységeidet a jó idő beköszöntével áthelyezed szabadtérre, amellett hogy az izmaidat erősíted, még a napi D-vitamin szükségletedről is gondoskodni fogsz, am segíteni fog elkerülni a tavaszi fáradtságot.
 

A cikk folytatásáért lapozz a következő oldalra!

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

2018-07-17

45 éves kor fölött a testünk már sok változáson ment keresztül a húszas éveinkhez képest. Elengedhetetlenek a testünk helyes működéséhez ezek a vitaminok, ezért ne feledkezz meg róluk. Megmutatjuk melyek, azok a vitaminok, amikből sokkal többet kellene fo

Tudtad? Ez történik a testeddel, ha lenyeled a dinnye magját!

Tudtad? Ez történik a testeddel, ha lenyeled a dinnye magját!

2018-07-24

Ki szokta megenni a görögdinnye magját? Ki az, aki szereti? Szinte senki, pedig ha tisztában lennénk bizonyos egészségügyi előnyeivel, valószínűleg nem így cselekednénk és onnantól kezdve mindig megennénk.

Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

2018-08-19

Afféle „ötödik ízként” tartják számon a kókusz aminó szószt, hiszen nem mondható sem határozottan sósnak, édesnek, keserűnek és savanyúnak sem. Az egyetlen probléma csak az, hogy a szójaszósz nem számít kifejezetten egészséges élelmiszernek.


2018-07-11 Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan kell mérni a vérnyomást, és mi számít normális értéknek. Éppen ezért íródott most ez a cikk, ideje mindent elmondani, amit csak tudni érdemes!

2018-07-07 Miért és hogyan érdemes matcha teát inni

A Távol-Keletem már legalább egy évezrede fogyasztják a tea ezen fajtáját, a tudatos, egészséges étkezés modern hullámának köszönhetően az utóbbi években a nemzetközi piacot is elkezdte meghódítani.

2018-06-08 Tények és tévhitek a gyorsfagyasztott zöldségekről

Biztosan te is tudod, hogy a zöldségek rendszeres napi fogyasztás rendkívül fontos. Vajon azt is tudod, hogy a gyorsfagyasztott zöldségek mennyi vitamint tartalmaznak?

2018-07-04 A citromos víz pozitív hatásai

A citromos víz sokak kedvence, különösen a nyári hőségekben tud igen frissítő hatást adni. Sokan pedig fogyasztó hatása miatt isszák, azonban sokan nem tudják, hogy ezeken kívül még számos más pozitív hatása van.

5 őszi fitnesztipp

Itt van az ősz, itt van újra, sajnos ilyenkor sokaknak megy el a kedvük az edzéstől…Éppen ezért íródott ez a cikk, olvasd el bátran és vesd...

Tudományosan igazolva – Egy nő sem dolgozhatna napi 7 óránál többet!

Tudományosan is igazolták, hogy egyetlen nő sem dolgozhatna napi hét óránál többet, az okokat mostani cikkünkben osztjuk meg veletek! 




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.