Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Hogyan tudunk a leghatásosabban edzeni?

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Április 26. Csütörtök - Ervin
hirdetes
 | Szerző: TR
címkék: akaraterő, alakformálás, edzésmódok, edzőterem, egészség, elhízás, étrend, fitness, fogyás, futás, mozgás, sport, táplálkozás, túlsúly

Gyakori tévhitek a sportolásról

hirdetes

Tévhitek az edzésről és sportolásról

Az utóbbi években sok kutatás és találgatás látott napvilgot, hogy mennyi testmozgás szükséges ahhoz, hogy fogyjunk és eredményeket érjünk el. A szakértők több tucat vizsgálatot folytattak, hogy kiderítség, hogyan lehet a legjobban gyorsítani az anyagcserén és milyen mozgás segítségével lehet hatékonyan fogyni. 


A vizsgálatoknak lett egy nagyon fontos megállapítása: aki fogyni akar, annak szervezetének több energiát kell feldolgoznia, mint amennyit bevisz. Néhány tévedést azonban el kell oszlatni a tanácstalanság és a kudarcélmények elkerülése végett.

 

A testmozgás helyettesíti a diétás ételeket? 

 

A válasz: egyértlemű nem! Sokszor hallhattuk már a nagy igazságot, hogy a sport és a megfelelő étrend együttes alkalmazása hozza el a kívánt, tartós eredményt. Csak és kizárólag sportolással nagyon hosszadalmas a kívánt testsúly eléréséhez vezető út.

 

Csak az marad szép karcsú, aki folyamatosan diétázik?

Ez is tévedés! Akinek sikerült lefogynia, súlyát diétázás nélkül is meg tudja tartani a megfelelő mennyiségű testmozgás segítségével, de azért nem árt odafigyleni az ételek minőségére is, hiszen a genetika ellen nem lehet mit tenni, ha éppen olyan típusúak vagyunk, hogy könnyen hízunk.

hirdetes

 

Minél magasabb a pulzus, annál hatékonyabb a zsírégetés? 

 

Hamis! A zsírégetés szempontjából a 130-as pulzus számít ideálisnak, amelyet akár egy laza kardiotréniggel is elérhetünk. Fél órás terhelés után a szervezet a működéséhez szükséges energia akár 80%-át is a zsírraktárakból fedezheti.

Azonban az erőteljesebb mozgás értelemszerűen több energiát igényel, amelyet szervezetünk az azonnal elérhető szénhidrátokból állít elő. A nagyobb megterhelés tehát hosszabb távon fogja gyorsítani a fogyást.

 

 

Inkább hosszabban és lassan, mint rövid ideig és gyorsan?

 

Ez is tévhit! A zsírégetés akkor a leghatékonyabb, ha több, rövid ideig tartó gyakorlatokra van osztva az edzés. Tehát inkább tartsunk heti 3-4 alkalommal 30 perces edzést, mint hetente egyszer egy 90 percest. A szervezet ennek következtében hozzászokik a rendszeres mozgáshoz, és nagyobb mértékű zsírfelhasználást produkál.

 

A fitnesz gyakoraltok gyorsítják az anyagcserét?

 

Részben tévedés. A testmozgás az edzés ideje alatt ténylegesen meggyorsítja az anyagcsere-folyamatokat, így az aktívabb anyagcsere következtében a szervezet jóval több kalóriát éget el, mint normál állapotban. Ez a folyamat kitarthat a edzés után 1 órával is, ha nem fogyasztunk az edzés után ételt. 

 

 

Forrás: focus.de

hirdetes

hirdetes

Ha ezeket eszed, pont a derekad és a hasad fog nőni!

Ha ezeket eszed, pont a derekad és a hasad fog nőni!

2018-04-23

Lehet, hogy finomak, de ha ezeket az ételeket fogyasztod, akkor nagyon gyorsan mondj búcsút a lapos hasnak! Ha ezeket eszed, pont a derekad és a hasad fog nőni!

6 otthoni fűszer a zsírpárnák ellen!

6 otthoni fűszer a zsírpárnák ellen!

2018-04-21

Nem kell mindent eldobnod a konyhában egy diéta kedvéért! Mutatunk pár dolgot, amit jó ha megtartasz, vagy beszerzel! 6 otthoni fűszer a zsírpárnák ellen!

Sokkoló! Ezért kerülik a nők az edzőtermeket!

Sokkoló! Ezért kerülik a nők az edzőtermeket!

2018-04-16

Sokan nem szívesen mennek edzőterembe, inkább otthon tornáznak, csak hogy az árgus tekinteteket elkerüljék. Sokkoló! Ezért kerülik a nők az edzőtermeket!


2018-04-05 Viszlát, úszógumi!

Ha számtalan fogyókúrát, vagy diétát próbáltál már eredménytelenül, akkor lehet, hogy ezért nem ment! Ismerd meg a titkot: viszlát, úszógumi!

2018-04-23 Háromgyakorlatos zsírégető edzésterv a hatékony alakformálásért

A has körül lerakódott zsírpárnák habár kényelmetlenek, ez messze nem a legrosszabb tulajdonságuk. Az itt lerakódott zsírfelesleg ugyanis olyan súlyos egészségügyi problémákkal áll kapcsolatban, mint a szívbetegség, a cukorbetegség és a stroke.

2018-04-19 Fogyj te is 2 hét alatt 4,5 kilót! A titok egyszerű!

Szeretnéd kicsit megtámogatni a diétádat, és egészségesen megszabadulni pár kilótól? Fogyj te is 2 hét alatt 4,5 kilót! A titok egyszerű! Próbáld ki te is!

2018-04-25 Nem mindegy milyen banánt eszel ha fogyókúrázol!

A fogyókúra idején annyi mindenre kell figyelni, hogy nehéz észben tartani. Itt van most még egy érdekesség: Nem mindegy milyen banánt eszel fogyókúra alatt!

Nem mindegy milyen banánt eszel ha fogyókúrázol!

Fogyókúra idején sok mindenre oda kell figyelnünk: mennyit mozgunk, mennyit eszünk és mit eszünk. Azt már eléggé belénk testálták hogy sok...

Internetes szépségápolási tippek, amik többet árthatnak, mint amennyit segítenek

Az internet telis-tele van szépségápolási tippekkel és trükkökkel. Ezek között egyszerűbbek és furcsábbak is előfordulnak, amelyek néha valóban...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.