Balaton Már csatlakoztam Köszi, most nem

Hogyan tudunk a leghatásosabban edzeni?

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Június 25. - Vilmos
hirdetes
 | Szerző: TR
címkék: akaraterő, alakformálás, edzésmódok, edzőterem, egészség, elhízás, étrend, fitness, fogyás, futás, mozgás, sport, táplálkozás, túlsúly

Gyakori tévhitek a sportolásról

hirdetes

Tévhitek az edzésről és sportolásról

Az utóbbi években sok kutatás és találgatás látott napvilgot, hogy mennyi testmozgás szükséges ahhoz, hogy fogyjunk és eredményeket érjünk el. A szakértők több tucat vizsgálatot folytattak, hogy kiderítség, hogyan lehet a legjobban gyorsítani az anyagcserén és milyen mozgás segítségével lehet hatékonyan fogyni. 


A vizsgálatoknak lett egy nagyon fontos megállapítása: aki fogyni akar, annak szervezetének több energiát kell feldolgoznia, mint amennyit bevisz. Néhány tévedést azonban el kell oszlatni a tanácstalanság és a kudarcélmények elkerülése végett.

 

A testmozgás helyettesíti a diétás ételeket? 

 

A válasz: egyértlemű nem! Sokszor hallhattuk már a nagy igazságot, hogy a sport és a megfelelő étrend együttes alkalmazása hozza el a kívánt, tartós eredményt. Csak és kizárólag sportolással nagyon hosszadalmas a kívánt testsúly eléréséhez vezető út.

 

Csak az marad szép karcsú, aki folyamatosan diétázik?

Ez is tévedés! Akinek sikerült lefogynia, súlyát diétázás nélkül is meg tudja tartani a megfelelő mennyiségű testmozgás segítségével, de azért nem árt odafigyleni az ételek minőségére is, hiszen a genetika ellen nem lehet mit tenni, ha éppen olyan típusúak vagyunk, hogy könnyen hízunk.

hirdetes

 

Minél magasabb a pulzus, annál hatékonyabb a zsírégetés? 

 

Hamis! A zsírégetés szempontjából a 130-as pulzus számít ideálisnak, amelyet akár egy laza kardiotréniggel is elérhetünk. Fél órás terhelés után a szervezet a működéséhez szükséges energia akár 80%-át is a zsírraktárakból fedezheti.

Azonban az erőteljesebb mozgás értelemszerűen több energiát igényel, amelyet szervezetünk az azonnal elérhető szénhidrátokból állít elő. A nagyobb megterhelés tehát hosszabb távon fogja gyorsítani a fogyást.

 

 

Inkább hosszabban és lassan, mint rövid ideig és gyorsan?

 

Ez is tévhit! A zsírégetés akkor a leghatékonyabb, ha több, rövid ideig tartó gyakorlatokra van osztva az edzés. Tehát inkább tartsunk heti 3-4 alkalommal 30 perces edzést, mint hetente egyszer egy 90 percest. A szervezet ennek következtében hozzászokik a rendszeres mozgáshoz, és nagyobb mértékű zsírfelhasználást produkál.

 

A fitnesz gyakoraltok gyorsítják az anyagcserét?

 

Részben tévedés. A testmozgás az edzés ideje alatt ténylegesen meggyorsítja az anyagcsere-folyamatokat, így az aktívabb anyagcsere következtében a szervezet jóval több kalóriát éget el, mint normál állapotban. Ez a folyamat kitarthat a edzés után 1 órával is, ha nem fogyasztunk az edzés után ételt. 

 

 

Forrás: focus.de

hirdetes

Zsírpusztítás napi 20 percben

Zsírpusztítás napi 20 percben

2017-05-22

Napi 20 perces zsírpusztító, teljes test edzés! Annyiszor megkapjuk, hogy „nincs mindenkinek napi több órája edzeni” – hát nem is kell4 20 perc alatt le lehet tudni, csak akkor azt így kell csinálni!

10 perces otthoni kardió edzés

10 perces otthoni kardió edzés

2017-05-18

Ez az edzés mindenféle segédeszköz nélkül, otthon is elvégezhető, ráadásul nem vesz igénybe 10 percnél többet! Nem könnyű, de érdemes csinálni, mert hatékony!

5 furcsa fitnesz tipp

5 furcsa fitnesz tipp

2017-05-29

Nagyon gyakran megesik velünk, hogy egy fitnesz tanácsra azt mondjuk: hiszi a piszi! Aztán mégis kiderül, hogy mi tévedtünk!


2017-05-20 A legjobb gyakorlatok a vádli formálására!

Szeretnél formás lábakat? Akkor nem csak a comboddal, de a vádliddal is foglalkoznod kell! Ezek a gyakorlatok garantáltan segíteni fognak!

2017-05-20 10 perces zsírpusztító edzés

Ez az edzés 10 perc alatt mindenedet átdolgoztatja úgy, hogy közben a felesleges zsírt is égeti! Mindenkinek ajánlott, aki mozogni szeretne!

2017-05-10 5 szó, ami akadályozza a fogyást

Egy személyi edző azt állítja, hogy vannak szavak, amik egyszerűen visszafognak a fogyásban, mégis ennek ellenére mindenki használja! Tudd meg, melyek ezek!

2017-06-01 A kövér emberek leggyakoribb kifogásai

Mindig könnyebb lesz kifogásokat találni arra, hogy miért nem hajlandó az ember lefogyni, azonban ez nem vezet sehova! Összeszedtük a legidegesítőbbeket!

5 tanács a lapos hasért!

Diéta és a kemény edzés után is pufi a hasad? Ha ezeket a tanácsokat betartod, elkerülheted a puffadást.   

Éges több kalóriát rövidebb idő alatt Burpee gyakorlattal

A burpee nem más, mint a leghatékonyabb zsírégető edzésmód, ami tetőtől talpig igénybe veszi testünket, ráadásul semmilyen segédeszközt nem...