Legyél tudatában annak milyen mozgás ajánlott menstruáció és terhesség alatt!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Április 25. Kedd - Márk
hirdetes
címkék: mozgás

Lehet-e sportolni menstruáció és terhesség alatt

hirdetes

Most mindent megtudhatsz a sportolás fontosságáról menstruáció és terhesség alatt!

Vannak az életben olyan dolgok, amiket csakis a hölgyek tapasztalhatnak meg. Ilyen a minden hónapban előjövő 'női gond', és ha ez elmarad, akkor a várandósság. Sok mindent olvasni arról, hogy ilyen helyzetekben mit ajánlott fogyasztani, mire kell oda figyelni, de a mozgás helyessége így is kérdéses sok nő számára. Olvasd el cikkünket és választ kapsz arra, hogy ajánlott-e mozognod, ha menstruálsz, vagy gyermeket vársz.

Mi is az a menstruáció

 

A menstruáció latin eredetű szó, menses szóból származik. Jelentése: hónap. Ezért is hívják sokan havi bajnak. Azonban ez nem egy betegség, hanem arra utal, hogy a szervezet jól működik. Általában már 12 éves kortól jelentkezhet a lányoknál az 1. mensi. Így volt ez nagymamáinknál és most is. Milyen folyamat zajlik végbe a női szervezetben ilyenkor?

hirdetes

 

Petefészkünk körülbelül 400000 petesejtet tartalmaz születésünktől fogva. Ezekből a sejtekből havonta 1-1 kilökődik, úgymond megér, és megtermékenyíthetővé válik. Ha nem él valaki nemi életet, nem termékenyül meg, akkor jön létre a menstruáció. Vér formában távozik a petesejt a szervezetből. Az első alkalomtól számítva 28 naponta jelenhet meg a vérzés, és 3-5 napig tarthat.

 

Előfordulhatnak betegségek, amik miatt nem szabályosak, főleg az első pár hónapban. Vagy külső okok lehetnek a sok stressz, a rendszertelen ételfogyasztás, súlyos testsúlycsökkenés, vagy akár a megerőltető testmozgás. Azonban ha megtermékenyül a nő, akkor a mensi elmarad...Ilyenkor jön a várt, vagy nem várt terhesség.

 

Lapozz tovább és olvasd el te is, hogy mire van szükséged terhesség illetve menstruáció alatt
 

hirdetes
hirdetes

30 nap guggolás a feszes fenékért és gyönyörű combokért

30 nap guggolás a feszes fenékért és gyönyörű combokért

2017-04-19

Készen állsz egy hosszabb megmérettetésre? Ha 30 napig kitartóan csinálod ezt a gyakorlatsort, akkor garantált eredményeket látsz majd csípőtől lefelé!

A kerek popsi 7 legfontosabb alapelve

A kerek popsi 7 legfontosabb alapelve

2017-04-19

A tónusos, feszes és izmos fenék a legszexibb testrészek egyike. Összegyűjtöttük Neked, azt a 7 legfontosabb alapelvet, melyektől a Te feneked is gyönyörű lehet!

Ez az 5 perces reggeli torna egész napra feltölt energiával!

Ez az 5 perces reggeli torna egész napra feltölt energiával!

2017-04-18

Szeretnéd, hogy egy nagy lökettel induljon a napod? Felejtsd el a kávét és lendülj mozgásba az egyetlen ötperces reggeli tornagyakorlattal, amire szükséged van!


2017-04-15 Mínusz 50 kilós fogyás, csak sétával!

Ismerd meg ennek a nőnek a történetét, akinek elege lett a túlsúlyból, és 50 kilót adott le kizárólag sétálással! Nagyon érdekes, motiváló történet!

2017-04-20 Hihetetlen átalakulás egy év alatt

Mindig nagy lendületet ad egy ilyen sikersztori: ez a srác megelégelte a puhány testét, és eldöntötte, változtat az addigi életén! Nézd meg, hova jutott!

2017-04-21 Fordított plank a zsírégetésért és a helyes testtartásért!

Ez az egyszerű gyakorlat két nagyon fontos előnnyel jár – nem csupán a felesleges zsírtól segít megszabadulni, de a helyes testtartás kialakításához is hozzájárul!

2017-04-25 5 hasizom erősítő gyakorlat, amikhez csak egy székre és 10 percre lesz szükséged!

Szeretnél látványos hasizmokat szerezni, de nem tudsz vagy nem akarsz terembe járni? Ezeket a hasizom erősítő gyakorlatokat egy egyszerű szék mellett is elvégezheted!

5 testtartás javító jógagyakorlat íróasztalnál dolgozóknak

Ülve dolgozni kényelmesnek tűnhet, de a folyamatos ülés legalább olyan fájdalmas lehet, mint a fizikai munka – ezek a jógapózok segíthetnek...

Ennél több kávét nem szabad naponta fogyasztani!

Biztosan te is imádod a „sötét energiaitalt” de mégis mi az a kávémennyiség, ami már túl soknak számít? Valószínűleg kevesebb, mint...