Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Nehezen jön álom a szemedre? Próbáld ki ezeket a bámulatosan hatásos praktikákat álmatlanság ellen

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Július 22. - Magdolna
hirdetes
 | Szerző: cs
címkék: alvás

Alvászavar? Ezekkel a módszerekkel szüntesd meg!

hirdetes

Megoldás álmatlanság ellen

Nincs is annál rosszabb, mikor az óra kíméletlenül ketyeg a sötétben, mi pedig éberen, feszülten forgolódunk ágyunkban. Nem is gondolnánk, hogy ezzel a problémával nem vagyunk egyedül; a lakosság körülbelül egyharmada szenved ugyanis alvászavarban. Szerencsére ilyen esetekben számos megoldás áll rendelkezésünkre a birkaszámlálással elkezdve a langyos tej ivásáig, de vajon melyek azok a megoldások, amelyek valóban segítenek az elalvásban? 
Cikkünkben olyan álmatlanság leküzdésében segítő módszereket osztunk meg veletek, amelyeket neked is feltétlenül érdemes kipróbálnod, ha rendszerint fáradtnak érzed magad. 

Mielőtt azonban az elalvással kapcsolatos praktikákra rátérnénk, fontos, hogy megvizsgáljuk, hogy mi okozhatja a problémánkat


A gerinc nem megfelelő alátámasztása, azaz a rossz matrac és ágy, illetve a túlságosan puha, vagy éppen a túl kemény párna is alvászavarhoz vezethet. Gondolkozzunk el azon, hogy mikor is vásároltuk ágyunkat és párnánkat, és szükség esetén cseréljük le őket. A jó matracon súlyunk egyenletesen oszlik el, s gerincünket is egyenesen tartja, így azt nem éri terhelés. A jó alvás mindenkinek létszükséglete, hiszen fáradtan nem vagyunk képesek koncentrálni feladatainkra, a kialvatlanság pedig hosszú távon komoly megbetegedésekhez is vezethet. 

hirdetes
Én is sokáig nehezen tudtam csak elaludni, de mikor vendégségben voltam, akkor valamiért nem volt panaszom, a probléma tehát kizárólag otthon jelentkezett. Éppen ezért megvizsgáltam az ágyamat, és bár tíz éves ágyról beszélünk, egészen addig fel sem merült bennem, hogy az lehet a problémám forrása. Gondoltam merész leszek, így ellátogattam a NOVETEX-hez, ahol elmondtam a panaszomat egy alvásszakértőnek, aki több megoldási lehetőséget is kínált számomra. Több matracot is kipróbáltam, végül pedig egy memóriahabos matrac mellett döntöttem, és milyen jól tettem! Nem vagyok egy rábeszélős típus, de azt az érzést, amelyet az új matracomon töltött első pár éjszaka éreztem szavakkal ki sem tudom fejezni. Lényeg a lényeg, neked is érdemes megvizsgálnod az ágyadat, és ha szükséges, beruházni egy újba. 

 

Rossz matrac okozta álmatlanság

Forrás: Medical Information & Trusted Health Advic

 

Vannak azonban olyan esetek, amikor nem a rossz matrac okozza az éjszakai forgolódást. Számos dolog befolyásolhatja az esti alvást, stressz, izgalom, szerelem stb. 
Az alábbi praktikák ebben az esetben lesznek leginkább segítségedre. Ha alvászavarban szenvedsz feltétlenül próbáld ki ezeket, a panasz tartós fennállása esetén pedig látogass el kezelőorvosodhoz, vagy akár egy alvásklinikára, ahol személyre szabott segítséget kaphatsz.

 

Alvászavar? Ezekkel a módszerekkel szüntesd meg!

Alvászavar megszüntetése - Mit egyél  és ne egyél lefekvés előtt?


Szervezetünknek szüksége van az elalvásban is szerepet játszó triptofán aminosavra, azaz egy olyan agyi vegyületre, amely hozzájárul a szerotonin termeléséhez. Fontos tehát, hogy olyan ételeket fogyasszunk közvetlenül lefekvés előtt, amelyek triptofánt tartalmaznak. Ilyen lehet például egy szelet pulyka-, vagy csirekehús, de akár egy pár falat banán is beválhat, ha az édesebb ízeket preferáljuk. 
Kerüljük a túl fűszeres és cukros ételeket, a fűszerek ugyanis irritálják gyomrunkat, a cukros ételek pedig éberebbekké tesznek bennünket. 

 

Ha jól szeretnél aludni, ne tömd tele a pocakodat!


Fontos az is, hogy alvászavar esetén ne együnk túl sokat vacsorára, mivel tele hassal nehezen lehet elaludni. Egy kiadós fogás megemésztése igénybe veszi szervezetünket; sőt legalább 3-4 órára van szüksége ahhoz, hogy teljesen feldolgozza azt. A saját érdekedben tehát ne kerüld a bőséges étkezést lefekvés előtt, persze csak akkor, ha jól szeretnél aludni. 

 

Meleg tej alvászavar esetén

 

A nagyik megoldása alvászavarra: egy pohár meleg tej

Nagymamáink számos fantasztikus praktikát tudtak a különböző panaszokra, és a lefekvés előtt elfogyasztott meleg tej is egy közülük. Hogy miért? Mivel a szénhidrátokat – és triptofánokat – is tartalmazó langyos tej segíti a triptofán bekerülését az agyba, így általa könnyebben hajtjuk álomra fejünket. Kiváló vacsora lehet például egy pohár meleg tej, és hozzá egy pár szem keksz. Ha pedig még egy csipet fahéjat is beleszórunk a tejbe, akkor még jobban járunk, hiszen a fahéj nyugtató hatású, így ártani, biztosan nem ártunk vele. 
 

 

További szuper megoldások várnak a következő oldalon!

 

A cikk főképének forrása: Carmichael Training Systems

hirdetes
hirdetes

hirdetes
hirdetes

A derékfájás leggyakoribb okai

A derékfájás leggyakoribb okai

2018-03-27

Hát- és derékfájdalmakkal sokan küzdünk, aminek az oka lehet egészen egyszerű, vagy akár veszélyes és komplikált is. itt vannak a derékfájás leggyakoribb okai.

A pihentető alvás 5 titka

A pihentető alvás 5 titka

2018-03-06

Te is sokszor kelsz nehezen, mintha egész éjszaka nem aludtál volna? Számít a matrac, az ágynemű, és hogy mit csinálunk előtte. A pihentető alvás 5 titka

Alvászavar? Ezekkel a módszerekkel szüntesd meg!

Alvászavar? Ezekkel a módszerekkel szüntesd meg!

2017-12-18

Azt hiszed, hogy csak te forgolódsz álmatlanul éjszakánként? Hogy csak neked nem jön álom a szemedre? Az alvászavar pedig többeket érint, mint gondolnád! Összegyűjtöttük a legjobb otthoni praktikákat, amelyek neked is segítségedre lesznek, s hozzásegítene


2017-04-28 Mit kell tenned, hogy reggelente is képes legyél edzeni?

Mi a titka azoknak, akik egy csettintésre képesek kiugrani az ágyból, és máris hozzákezdeni a reggeli teendőkhöz? Minden, amit a reggeli edzésekről tudnod kell!

2018-04-01 Okos karkötőkkel az egészségedért

Az okos karkötők mára már nem csak felesleges szerkezetek, hanem valóban nagy segítséget jelenthetnek a mindennapokban. az egészséges életmódban is nagy segítségedre lehetnek, hiszen megfigyelik nem csak a sport tevékenységeidet, de az alvással töltött id

2018-04-13 A fitnesz és az alvás kapcsolata

Az alvás nélkülözhetetlen a szervezet regenerációjához. Habár lefekvés után a test bizonyos rendszerei „pihenő módba” kapcsolnak, mások éppen ilyenkor aktiválódnak, ezért nincs olyan nagy különbség az ébrenlét és az alvás között, mint ahogy azt sokan gond

2018-06-26 Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

Alvási nehézségeket rengetegen tapasztalunk életünk során, azonban az okát és a megoldást már kevesebben tudjuk. Hiszed vagy sem, de az elfogyasztott ételek is befolyásolják alvásunkat, így mi most összegyűjtöttünk azokat az ételeket amelyek fogyasztása s

Fogyassz te is több paradicsomlevet!

Neked is sokkal több paradicsomlevet kellene fogyasztanod, a most következő cikkben elmondjuk, hogy miért olyan egészséges a paradicsomlé, olvasd el te...

Ismerjétek meg az elképesztő eredményeket amiket az alma diétával értem el!

A súlyunk folyamatosan nagy kihívások elé állít, főleg a nyári strandszezonban. Mindenki az álomalakra vágyik, de csak nagyon kevesen vannak annyira...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.