Youtube feliratkozás
 

Kettlebell edzés mindenkinek

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Szeptember 21. Péntek - Máté
hirdetes
 | Szerző: Sz.F.
címkék: alakformálás, edzésmódok, edzőterem, fitness

A legjobb gömbsúlyzó gyakorlatok egy egésztestes alakformáláshoz

hirdetes

Kettlebell edzésterv, ami mindenki számára hasznos!

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Egy konditerembe (vagy sportszerüzletbe) belépve számtalan olyan dologgal találkozhatsz, amit még életedben nem láttál, vagy csak sosem tudtad, hogy mihez kezdhetnél velük, ha egy a kezed ügyébe kerülne. Sokak számára a gömbsúlyzó is az ilyen titokzatos tárgyak közé tartozik, pedig egy rendkívül népszerű és hatékony eszközről van szó, amit számtalan módon felhasználhatsz tested erősítésére és formálására.

Mi is az a kettlebell?

A kettlebell, vagyis a gömbsúlyzó neve igazán beszédes: lényegében egy gömb (gyakran talpas gömb, hogy ne guruljon el, ha leteszik), aminek egy zárt fogantyúja van. Amilyen egyszerű a designja, legalább annyira zseniális is. Az eszköz súlypotnja nem a fogantyú közepén található, hanem (kialakításának köszönhetően) attól függően változik, hogy éppen milyen gyakorlatra használod a súlyzót. Ez teszi olyan hihetetlenül sokoldalúvá!

hirdetes

 

A gömbsúlyzóval akár egy egész testet megmozgató gyakorlatsort is végigcsinálhatsz, ami többek között az előbb említett váltakozó súlypontnak köszönhető. Főleg a központi izmok és a vállak erősíthetők vele, de a gömbsúlyzózás javítja a test stabilitását is. Természetesen mint minden más gyakorlatnál, a gömbsúlyzózásnál (bármelyik változatát is csinálod) ügyelni kell a megfelelő testtartásra is, hiszen csak így biztosítható, hogy a lehető leghatékonyabban erősítsd izmaidat és elkerüld a baleseteket is.

 

Számít persze az is, hogy milyen nehéz súllyal végzed a gyakorlatokat. Az ideális súly egyéni, és mindenki más és más súlyokkal érheti el a legjobb eredményeket. A gömbsúlyzók nagyvonalakban három kategóriába – könnyű, közepes, nehéz – sorolhatók súlyuk alapján. A különböző emelgetéseket más és más súlyokkal kell végezni. Érdemes észben tartani, hogy valószínűleg nehezebb súllyal is végezhetsz néhány kétkezes emelést, mint gondolnád, hiszen az ilyen gyakorlatok jó részében inkább erős lábakra van szükség. A következőkben felsorolt gömbsúlyzós gyakorlatokból érdemes többet is kiválogatni, hogy minél több izmodat megmozgathasd edzéseid során! Lapozz egyet, megéri! 

 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

A legjobb gömbsúlyzó gyakorlatok egy egésztestes alakformáláshoz

A legjobb gömbsúlyzó gyakorlatok egy egésztestes alakformáláshoz

2018-06-14

A gömbsúlyzó neve igazán beszédes: lényegében egy gömb (gyakran talpas gömb, hogy ne guruljon el, ha leteszik), aminek egy zárt fogantyúja van.

Destiny Stephens fenékformáló edzésterve – guggolás nélkül!

Destiny Stephens fenékformáló edzésterve – guggolás nélkül!

2018-06-05

A 21 éves Destiny Stephens a feltörekvő Instagram szenzációk egyike, amit többek között népszerű fenekének köszönhet. Ő sem járt-kelt azonban mindig ilyen formákkal – valamivel több, mint 5 éve dolgozik rajtuk.

Így őrzi meg 25 éves testét 50 felett is Halle Berry

Így őrzi meg 25 éves testét 50 felett is Halle Berry

2018-06-24

Ha egy valami van, amit Halley Berry nem viccel el, akkor az a fitnesz. Az immáron 51 éves színésznő az elmúlt hónapok során több fényképet is megosztott az Instagramon edzéseiről, ami egyértelmű bizonyíték arra, hogy nagyon is komolyan veszi egészségét.


2018-07-04 Gyakorlatok az erősebb, laposabb hasért

A központi, belső izmok karbantartása több okból is fontos, de már csak azért is érdemes foglalkozni velük, mert nem csak a hétköznapi feladatokat teszik könnyebbé, de kitartó munkával újra belevarázsolhatod majd magad kedvenc nadrágjaidba is.

2018-06-19 Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

A hasizmok kulcsfontosságú szerepet játszanak a test stabilitásának megőrzésében. Ha megszüntetsz egy egyensúlypontot, hasizmaid azonnal aktiválódnak, hogy mindent rendben tartsanak. Ezt könnyedén leellenőrizheted, ha két láb helyett csak egy lábon ácsoro

2018-06-02 12 másodperces gyakorlat, ami felér 100 haspréssel!

Felüléseket végezni fárasztó, és könnyű elrontani. Ha nem csináljuk szabályosan, akkor nem ér semmit. De ezzel a 12 másodperces gyakorlattal kockás hasad lehet!

2018-06-16 Ezzel a 7 tippel 50 felett is fitten tarthatod magad!

50 felett járva már jóval nehezebb olyan fittnek maradnunk mint fiatal éveinkben, azonban nem lehetetlen. Ezekkel a tippekkel könnyen formába rázhatjuk magunkat, ezzel is segítve fiatalabbá tenni magunkat.

5 őszi fitnesztipp

Itt van az ősz, itt van újra, sajnos ilyenkor sokaknak megy el a kedvük az edzéstől…Éppen ezért íródott ez a cikk, olvasd el bátran és vesd...

Tudományosan igazolva – Egy nő sem dolgozhatna napi 7 óránál többet!

Tudományosan is igazolták, hogy egyetlen nő sem dolgozhatna napi hét óránál többet, az okokat mostani cikkünkben osztjuk meg veletek! 




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.