Kedves Gabriella! A diétámban szeretném a segítségét kérni. A célom zsír vesztése. Alapadatok: Magasságom 179 cm, Súlyom: 100 kg, Életkorom: 29 év Előzmények: Tavalyi évben június és augusztus között a szétválasztós diétával (vagy 90 napos) sikerült 10 kg

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Március 25. Szombat - Irén
hirdetes

Online tanácsadás


Kérdés:


Kérdést felvető neve: Csaba Hoffer


Kedves Gabriella!

A diétámban szeretném a segítségét kérni. A célom zsír vesztése.

Alapadatok: Magasságom 179 cm, Súlyom: 100 kg, Életkorom: 29 év

Előzmények: Tavalyi évben június és augusztus között a szétválasztós diétával (vagy 90 napos) sikerült 10 kg-ot leadnom, az akkori 109 kilóból maradt nettó 101 kg. Abban az időszakban a mozgásra nem tudtam érdemben időt fordítani.

Azóta is fogyni szeretnék még 10 kilót minimum, de megmarad ez a kb. 100 kilós átlag. 1-2 hét alatt lemegy 1-1, kiló, aztán hopp, 3 nap alatt visszajön (has körméretben is). Ez a szó szerint mérlegjáték szeptember óra tart.
Azóta sikerült rendszeresen eljutnom mozogni, ami jelen pillanatban így néz ki: kedden és csütörtökön TRX edzés (90 perc), szombat és vasárnap - ahogyan az időjárás engedi - átlag 3 km kocogás (két részben) plusz szabadtéren 30-40 percnyi TRX edzés alkalmanként.

Az étrendem a következő lett két hónapja:

reggeli: 2 szem alma/narancs/banán - ha van -, vagy 70-90 gr. összsúlyig magmix (zabpehely, lenmagpehely, szezámmag, diófélék) plusz fél ek. méz.
„reggeli II.”: 1 tabl. multivitamin (Scitec Nutrition Mega Daily One – eddig ez vált be a legjobban, nem bántja a gyomrom) + 1 tabl. króm (Scitec Nutrition Chromium Picolinate) beszedése.
Ebéd: Alapvetően házi koszt, kerülve a zsíros/olajos ételeket. Mennyiségre fele-kétharmada, mint amennyit meg tudnék enni. Összeállítva: Valami fehérjeforrás (tojás, sajt, hús, túró) plusz zöldség/rizs köret. általában 1-1,25 adagnyi (csapott mélytányér).
Vacsora: általában az ebéd adagjának a fele-kétharmada, vagy 250 gr. túró sósan és csípősen körözöttnek megcsinálva, magában havonta/kéthavonta egy alkalommal a túrót édesre csinálom (2 ek. tejföl és 1 csomag vanilliás cukor).
Vacsora II. (keddi és csütörtöki edzésnapokon, az edzés 20.00-kor kezdődik): egy laktózmentes fehérjeturmix (30 gr. fehérjepor (BiotechUSA ISO Whey Zero Lactose Free - 28 gr. fehérjetartalommal), kb. 250 ml. vízben feloldva).

Ami még fontos lehet: Tavalyi év decemberétől a tejtermékek elkezdtek felfújni így azok mennyiségét csökkentenem kellett (laktózintolerancia?), de ha viszonylag keveset eszem, akkor nincsen bajom tőlük. Sokszor tört rám este is evési roham (erősebb hideg frontnál is jelentkezik+általános enerváltság), ezt a króm tartalmú étrendkiegészítő szépen rendbe tette és azóta kordában tudja tartani. A folyadék és a szilárd táplálék bevitelét szétválasztottam, evés előtt félórával iszom, és evés után egy órával iszom újra (átlagosan naponta 2-3 l víz fogy el, edzésnapokon ez 4-4,5 litert is eléri). Kávét néha iszom (törekszem mindig a legjobb minőségre), feketén ,cukor nélkül, alkoholt szökőévben egyszer fogyasztok. Az édesség átlagosan heti 1,5-2 szelet csokinak megfelelő mennyiségű. Kenyeret heti 1-2 szeletet fogyasztok.

Miben tudhatok változtatni, hogy a fogyásom újra beinduljon és egészséges mértékben tudjam leadni a fölös zsírt?

Várom mihamarabbi válaszát!

Köszönettel:
Csaba



Válasz:


Kedves Csaba!

Pontos kalóriaszámítással meg lehetne állapítani, hogy a napi kalóriabevitele az alapanyagcseréje alatt van-e. Ebben az esetben jo-jo effektus is felléphet. Ezt mozgással, bő folyadék (víz) fogyasztásával, a napi kalóriabevitel több étkezésre való szétosztásával ellensúlyozhatja.

Üdvözlettel:

Bányai Gabriella


hirdetes
hirdetes

címkék: