Balaton Már csatlakoztam Köszi, most nem

Fogyás anyagcserével, olvasd el remek tippjeinket!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Május 28. - Emil, Csanád
hirdetes
 | Szerző: Jobbágy Orsolya
címkék: fogyás, fogyókúra

Fogyj anyagcseretípusod szerint 2. rész

hirdetes

Fogyás anyagcserével

Fogyj te is az anyagcseretípusod szerint, a most következő cikkben olyan dolgokat osztunk meg veletek, amelyekről még biztosan nem hallottál sehol, fogadd meg szakértőnk remek tanácsait te is, megéri! 

 

Az előző cikkből kiderült, mért is fontos, hogy személyre szabott, azaz anyagcseretípusodnak megfelelő diétát válassz. Ha lemaradtál volna, akkor kattints ide és pótold a hiányt.

 

Három táplálkozási típust különböztetünk meg a metabolikus tipizálás a személyes táplálkozási típusoknak összesen 72-féle variációját ismeri. Azonban ennél egyszerűbb beosztás is létezik, amelyhez alapvetően négy kérdést kell figyelembe vennünk

hirdetes

 

  • 1. A tápanyagok megemésztése gyors, lassú vagy egyenletes?
  • 2. A szimpatikus vagy a paraszimpatikus idegrendszer dominál?
  • 3. Melyik mirigyek játszanak fontos szerepet? (hipofízis, pajzsmirigy, mellékvese, nemi
  • mirigyek)
  • 4. Milyen az illető vércsoportja?


A fenti szempontok alapján első közelítésben három alapvető típus különböztethető meg



1, A szénhidráttípus: a tápanyagokat lassan és alaposan égeti el, és a szénhidrátfelvételnek köszönhetően sokáig nem éhezik meg. Ugyancsak sok szénhidrátra van szüksége a szimpatikus idegrendszeri típusnak: magas teljesítménye és kivételes munkatempója sok ilyen jellegű tápanyagot igényel. Mindkét anyagcseretípusnak tehát ugyanolyan jellegű táplálkozásra van szüksége, ha eltérő okokból is.

 

2, A vegyeskoszt-típus: genetikailag alkalmas a kiegyensúlyozott táplálkozásra. A tápanyagokat egyenletesen égeti el, és idegrendszeri működésében is a kiegyensúlyozottságra hajlamos.


3, A fehérje-zsír típus: mint gyors szénhidrátégető elegendő mennyiségű fehérjét és zsírt igényel optimális energiaegyensúlyához. Ugyanebbe a kategóriába tartozik a paraszimpatikus típus: a szimpatikus típussal ellentétben, akinek gyors élettempójához sok szénhidrátra van szüksége, a paraszimpatikus típusnak aktivizálnia kell anyagcseréjét és kielégítő mennyiségű fehérjebevitelről gondoskodnia. Beállítottsága inkább az elgondolkodás, a nyugalom és a kíméletes életmód.


Ez a három tehát az alapvető besorolás, a finomabb megkülönböztetéshez az egyéni mirigyhelyzetet, a vércsoportot és a mindenkori életkörülményeket is figyelembe kell venni, akárcsak a testformát és az esetleges zsírpárnák elhelyezkedését.

 

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes
hirdetes

Ezek a legjobb módszerek ahhoz, hogy lefogyj!

Ezek a legjobb módszerek ahhoz, hogy lefogyj!

2017-05-15

Szeretnél lefogyni? Mostantól nem kell megszakadnod az igyekezettől, csak oda kell figyelned erre a pár dologra, és már be is indul a fogyás!

Mióta ezt reggelizi, azóta 5 kilót fogyott

Mióta ezt reggelizi, azóta 5 kilót fogyott

2017-05-11

Most egy olyan tippet mutatunk, amivel kitisztíthatod a szervezeted, beindíthatod a fogyást, csökkentheted a koleszterinszintet és még finom is. Ez a módszer lenyűgöző!

Csökkentett, szegény, mentes – ezért nem jók!

Csökkentett, szegény, mentes – ezért nem jók!

2017-05-10

Kalóriamentes, szénhidrátban szegény, alacsony zsírtartalmú, csökkentett sótartalmú – ismerősen csengenek? Ezekkel tart téged bizonytalanságban a fitnesz ipar!


2017-05-16 8 étel, amikről nem is gondoltad volna, hogy segítenek lefogyni

Ezen ételek között sok olyan is szerepel, amiket az emberek inkább kerülnének a diétájuk során, holott pont, hogy ezek segíthetnek megszabadulni a feleslegtől és elérni céljainkat.

2017-05-16 6 szuper gyakorlat, amikkel hatékonyan szabadulhatsz meg a kalóriáktól

A most következő cikkben hat remek gyakorlatot mutatok be nektek, melyek segítenek abban, hogy könnyedén megszabaduljatok a felesleges kalóriáktól, próbáld ki mindet!

2017-05-16 9 fogyasztó módszer a diétán és testmozgáson kívül

A hatékony fogyás technikáit már biztosan kívülről fújod: egészséges táplálkozás, kevesebb kalória, több zöldség és gyümölcs illetve rendszeres testmozgás.

2017-05-16 A 8 legjobb zsírégető élelmiszer

Az, hogy le tudsz e fogyni, annyin múlik, hogy mit és mennyit eszel, illetve mennyit mozogsz. Persze nem kell feltétlenül megszakadnod, itt a segítség!

5 egészséges étrend-tipp a hatékony fogyáshoz

Bárki, aki próbált már egészségesebb étrendet kialakítani és alkalmazkodni ahhoz tudja, hogy ez cseppet sem egyszerű feladat. Sokan feladják, miután...

Fitnesz rántotta receptje

Ha eddig nem ismerted a fitnesz rántottát, akkor nagy hibát követtél el! Finom, laktató, feltölt energiával, egészséges és egyáltalán nem hizlal!...