Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Fogyás anyagcserével, olvasd el remek tippjeinket!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Február 25. - Géza
hirdetes
 | Szerző: Jobbágy Orsolya
címkék: fogyás, fogyókúra

Fogyj anyagcseretípusod szerint 2. rész

hirdetes

Fogyás anyagcserével

Fogyj te is az anyagcseretípusod szerint, a most következő cikkben olyan dolgokat osztunk meg veletek, amelyekről még biztosan nem hallottál sehol, fogadd meg szakértőnk remek tanácsait te is, megéri! 

 

Az előző cikkből kiderült, mért is fontos, hogy személyre szabott, azaz anyagcseretípusodnak megfelelő diétát válassz. Ha lemaradtál volna, akkor kattints ide és pótold a hiányt.

 

Három táplálkozási típust különböztetünk meg a metabolikus tipizálás a személyes táplálkozási típusoknak összesen 72-féle variációját ismeri. Azonban ennél egyszerűbb beosztás is létezik, amelyhez alapvetően négy kérdést kell figyelembe vennünk

hirdetes

 

  • 1. A tápanyagok megemésztése gyors, lassú vagy egyenletes?
  • 2. A szimpatikus vagy a paraszimpatikus idegrendszer dominál?
  • 3. Melyik mirigyek játszanak fontos szerepet? (hipofízis, pajzsmirigy, mellékvese, nemi
  • mirigyek)
  • 4. Milyen az illető vércsoportja?


A fenti szempontok alapján első közelítésben három alapvető típus különböztethető meg



1, A szénhidráttípus: a tápanyagokat lassan és alaposan égeti el, és a szénhidrátfelvételnek köszönhetően sokáig nem éhezik meg. Ugyancsak sok szénhidrátra van szüksége a szimpatikus idegrendszeri típusnak: magas teljesítménye és kivételes munkatempója sok ilyen jellegű tápanyagot igényel. Mindkét anyagcseretípusnak tehát ugyanolyan jellegű táplálkozásra van szüksége, ha eltérő okokból is.

 

2, A vegyeskoszt-típus: genetikailag alkalmas a kiegyensúlyozott táplálkozásra. A tápanyagokat egyenletesen égeti el, és idegrendszeri működésében is a kiegyensúlyozottságra hajlamos.


3, A fehérje-zsír típus: mint gyors szénhidrátégető elegendő mennyiségű fehérjét és zsírt igényel optimális energiaegyensúlyához. Ugyanebbe a kategóriába tartozik a paraszimpatikus típus: a szimpatikus típussal ellentétben, akinek gyors élettempójához sok szénhidrátra van szüksége, a paraszimpatikus típusnak aktivizálnia kell anyagcseréjét és kielégítő mennyiségű fehérjebevitelről gondoskodnia. Beállítottsága inkább az elgondolkodás, a nyugalom és a kíméletes életmód.


Ez a három tehát az alapvető besorolás, a finomabb megkülönböztetéshez az egyéni mirigyhelyzetet, a vércsoportot és a mindenkori életkörülményeket is figyelembe kell venni, akárcsak a testformát és az esetleges zsírpárnák elhelyezkedését.

 

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Ezek a fal mellett végezhető gyakorlatok karjaidat és hasizmaidat is erősítik

Ezek a fal mellett végezhető gyakorlatok karjaidat és hasizmaidat is erősítik

2018-01-18

Ha szó szerint csak a „négy fal” áll a rendelkezésedre, akkor sem kell lemondanod az eredményes testmozgásról. Hogy miért? Mert a falak mellett remek erőedzések végezhetők. Ezek a gyakorlatok nem csak felsőtested minden izmát mozgatják meg, de aktiválják

A 30 napos súlycsökkentő program, amit bárki képes végigcsinálni

A 30 napos súlycsökkentő program, amit bárki képes végigcsinálni

2018-01-13

Szeretem ezeket a 30 napos programokat, mindenkinek csak ajánlani tudom mindet! Most egy olyan 30 napos programot hoztam, ami segít abban, hogy könnyedén lefogyjatok, kezdjetek bele minél hamarabb!

Íme 2018 legjobbra értékelt diétái

Íme 2018 legjobbra értékelt diétái

2018-01-10

Fogyj te is a legjobb módszerekkel, most bemutatom nektek azokat a diétákat, amiket a legjobbnak értékeltek, ezek lesznek 2018 legsikeresebb diétái!


2018-01-22 Fenékformálás guggolás nélkül – 6 gyakorlat, amiket ki kell próbálnod!

Nincs guggolás, nincs kitörés, mégis lehet kerek, és feszes fenekünk! Most hat remek gyakorlatot gyűjtöttem össze nektek, melyek segítenek abban, hogy elérd céljaidat!

2018-01-13 Egyperces gyakorlatok, amik segítenek mesésre formálni combjaidat

A következő gyakorlatokhoz egy pilates gyűrűre és napi néhány percre lesz csupán szükséged. Ha napi 2-3 alkalommal, heti 3-4 nap be tudod iktatni, akkor jó úton jársz majd, hogy megszerezhesd álmaid combjait. Még a munkahelyi szünetekre is beidőzíthetsz e

2018-01-23 Hat dolog, amit a ketogén diéta a testeddel művel

Ha még nem hallottál a ketogén diétáról, akkor annyit mindenképpen érdemes tudnod róla, hogy egy zsírban gazdag, szénhidrátokban pedig szegény étrendről van szó. Népszerű a sportolók és nem sportolók köreiben is, de mit tesz egész pontosan az ember testév

2018-02-19 Fogyás szenvedés nélkül - Itt a szénhidrátmentes fogyókúrás módszer!

Ez alkalommal egy szénhidrátmentes fogyókúrás módszert ismertetünk meg veled, amely segítségével könnyedén, minden komolyabb megerőltetés nélkül…Valóra válik tehát az a „lehetetlenség”, hogy úgy fogyjál, hogy közben eszel. A megoldás egyszerű: szénhidrátm

„Szeresd a lábaid” edzés – minden, amire a lábaidnak szükségük van

A legtöbb nő azért kerüli az altestet megmozgató gyakorlatokat, mert félnek, hogy túlságosan megdagadnak az izmaik azokon a részeken, ahol szeretnék...

Erre használhatod fel a kurkuma

Érdemes a saját kertünkben kurkumát termeszteni, azt, hogy ezt hogyan teheted meg, ide kattintva megtudhatod! Most viszont arról fogok beszélni, hogyan...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.