Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

A fitnesz és az alvás kapcsolata

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Július 23. Hétfő - Lenke
hirdetes
 | Szerző: Sz.F.
címkék: alvás

A fitnesz és az alvás kapcsolata

hirdetes

A fitnesz és az alvás kapcsolata

Az alvás nélkülözhetetlen a szervezet regenerációjához. Habár lefekvés után a test bizonyos rendszerei „pihenő módba” kapcsolnak, mások éppen ilyenkor aktiválódnak, ezért nincs olyan nagy különbség az ébrenlét és az alvás között, mint ahogy azt sokan gondolják.

De mi is történik az ember agyában alvás közben? Habár e szervünk és az alvás kapcsolata még mindig javarészt feltérképezetlen, annyit biztosan tudunk, hogy az éjszakai pihenés során az agy gőzerővel dolgozik a szellemi kapcsolatok karbantartásán és helyreállításán. Ennek köszönhető, hogy ébredés után sokkal jobban fog az ember agya, könnyebben idézzük fel az emlékeket, gyorsabban jegyzünk meg dolgokat és hamarabb reagálunk váratlan helyzetekben.

hirdetes

 

Alvás közben a test egyéb izmainak „működése” is megváltozik – ilyenkor az önkéntes mozgás és izomműködés átmenetileg „kikapcsolnak”, és helyettük nem önkéntes mozdulatok jelennek meg. Az izomépítés és helyreállítás jó része ilyenkor történik, mert a szervezet az ilyen „inaktív” időszakok alatt több energiát fordíthat a sejtek javítgatására. Egyszerűbben megfogalmazva: ilyenkor múlik el az edzés fájdalmainak nagy része, és ilyenkor nőnek és erősödnek meg tőle az izmok is. Mindezen belső tevékenység annyi energiát igényel a szervezettől, hogy az ébrenléti és alvással töltött órák között csupán nagyjából 50 kalóriányi a különbség (ha 8 munkaórát és 8 átaludt órát hasonlítunk össze).

 

A probléma az alvással

Meglepő módon amilyen nagy szüksége van a szervezetnek a rendszeres alvásra, sokaknak éppen olyan nehéz feladat minden este nyugodtan elaludniuk. Amikor az ember ébren van, az agya aktív, ezt az aktivitást pedig nem egyszerű átvezetni egy másik feladatba, amit az agy alvás során végez. Néha az egész testet is nehéz „leállítani”. Azok az izmok, amelyek hozzá vannak szokva az edzéshez nehezebben kapcsolnak ki. Mindezen tényezők megnehezíthetik az alvást, és sokkal több erőfeszítést követelnek meg a szervezettől. Ez az erőfeszítés pedig – ironikus módon – tovább nehezíti az elalvást. Hogyan aludhatunk el könnyebben? A következő oldalon elmondom! 

 

hirdetes
hirdetes

hirdetes
hirdetes

A derékfájás leggyakoribb okai

A derékfájás leggyakoribb okai

2018-03-27

Hát- és derékfájdalmakkal sokan küzdünk, aminek az oka lehet egészen egyszerű, vagy akár veszélyes és komplikált is. itt vannak a derékfájás leggyakoribb okai.

A pihentető alvás 5 titka

A pihentető alvás 5 titka

2018-03-06

Te is sokszor kelsz nehezen, mintha egész éjszaka nem aludtál volna? Számít a matrac, az ágynemű, és hogy mit csinálunk előtte. A pihentető alvás 5 titka

Alvászavar? Ezekkel a módszerekkel szüntesd meg!

Alvászavar? Ezekkel a módszerekkel szüntesd meg!

2017-12-18

Azt hiszed, hogy csak te forgolódsz álmatlanul éjszakánként? Hogy csak neked nem jön álom a szemedre? Az alvászavar pedig többeket érint, mint gondolnád! Összegyűjtöttük a legjobb otthoni praktikákat, amelyek neked is segítségedre lesznek, s hozzásegítene


2017-04-28 Mit kell tenned, hogy reggelente is képes legyél edzeni?

Mi a titka azoknak, akik egy csettintésre képesek kiugrani az ágyból, és máris hozzákezdeni a reggeli teendőkhöz? Minden, amit a reggeli edzésekről tudnod kell!

2018-04-01 Okos karkötőkkel az egészségedért

Az okos karkötők mára már nem csak felesleges szerkezetek, hanem valóban nagy segítséget jelenthetnek a mindennapokban. az egészséges életmódban is nagy segítségedre lehetnek, hiszen megfigyelik nem csak a sport tevékenységeidet, de az alvással töltött id

2018-04-13 A fitnesz és az alvás kapcsolata

Az alvás nélkülözhetetlen a szervezet regenerációjához. Habár lefekvés után a test bizonyos rendszerei „pihenő módba” kapcsolnak, mások éppen ilyenkor aktiválódnak, ezért nincs olyan nagy különbség az ébrenlét és az alvás között, mint ahogy azt sokan gond

2018-06-26 Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

Alvási nehézségeket rengetegen tapasztalunk életünk során, azonban az okát és a megoldást már kevesebben tudjuk. Hiszed vagy sem, de az elfogyasztott ételek is befolyásolják alvásunkat, így mi most összegyűjtöttünk azokat az ételeket amelyek fogyasztása s

Fogyassz te is több paradicsomlevet!

Neked is sokkal több paradicsomlevet kellene fogyasztanod, a most következő cikkben elmondjuk, hogy miért olyan egészséges a paradicsomlé, olvasd el te...

Ismerjétek meg az elképesztő eredményeket amiket az alma diétával értem el!

A súlyunk folyamatosan nagy kihívások elé állít, főleg a nyári strandszezonban. Mindenki az álomalakra vágyik, de csak nagyon kevesen vannak annyira...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.