Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

A rák egyik ellenszere lehet a D-vitamin?! A legújabb kutatások szerint igen!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Május 28. Hétfő - Emil, Csanád
hirdetes
 | Szerző: VitalZone.hu
címkék: betegség, egészség, egészséges életmód, egészséges táplálkozás, elhízás, étrend, lelki egészség, rák, táplálkozás, vitamin

D-vitaminnal az egyik legsúlyosabb betegség ellen?! A legújabb kutatások szerint igen!

hirdetes

A rák egyik ellenszere a D-vitamin?! A legújabb kutatások ezt bizonyítják!

Biztosan Te is hallottál már általánosságban arról, hogy mennyire fontos szervezetünk számára a megfelelő D-vitamin bevitel. A legutóbbi kutatások azonban bizonyítják, hogy a D-vitamin szerepe még sokkal fontosabb, mint eddig gondoltuk!

A D-Vitamin szerepe szervezetünkben, és egészségünkben

 

A D-Vitamin fontosságáról eddig is ódákat zengtek szakmai körökben, azonban a kutatások még nem értek véget. Azt eddig is tudtuk, hogy ennek a vitaminnak hatalmas szerepe van a csontok épségének megőrzésében, hiszen segíti a kalcium és a foszfor felszívódását a belekből, és ezzel a csontokba építi az ásványi anyagokat. Éppen ezért, a csontok épsége és ruganyossága érdekében elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű D-vitamin bevitel, sőt, már az is bizonyított, hogy csonttörések után a regenerálódást is elősegíti!

hirdetes

 

Ezen kívül a D-Vitamin az immunrendszer erősítésében is nagy szerepet játszik. Főleg náthás időszakban kap kiemelt szerepet, hiszen ez megelőzésként és gyógymódként is szolgál, az immunrendszer erősítésével segíti a vírusok legyőzését.

 

D-vitamin a legújabb kutatások szerint

 

A legújabb kutatások azonban ennél is fontosabb szerepre mutatnak rá. Fény derült ugyanis arra, hogy a D-vitamin szerepet játszik a sejtosztódásban is, és gátolja az egyes daganatok kialakulását, valamint csökkenti a daganatok terjedését is! Azt hiszem, ezek után nem szükséges további magyarázat arra, hogy miért KELL megfelelő mennyiségű D-vitamint juttatnunk szervezetünkbe nap mint nap.

 

A D-vitamin hiány

 

A fentiek alapján elmondhatjuk, hogy a D-vitamin hiány zavart okoz a csontok és a fogak fejlődésében, épségük megtartásában. Gyermekkorban fokozott jelentősége van ennek a fejlődés során, hiszen a súlyos hiányállapot akár angolkórhoz is vezethet, valamint késhet a fogzás, és a mozgásfejlődést is gátolhatja. Felnőtt korban, főként nőknél a változó kor környékén A D-vitamin hiány csontritkuláshoz vezethet, amelyet érdemes már bőven a változó kor előtt megelőzni.

 

A D-vitamin hiány alapvetően az immunrendszer gyengüléséhez vezethet, amely fokozott hajlamot okoz számos megbetegedésre. Ezen kívül hiányállapot esetén tünetként jelentkezhetnek súlyos izomgörcsök is!

 

Előzd meg a D-vitamin hiányt!

 

A hiány pótlására, vagy megelőzésére a legegyszerűbb módszer, ha étrend-kiegészítőként D-vitamint viszünk szervezetünkbe. A jó minőségű, természetes alapanyagokból készült étrend-kiegészítők sokat segíthetnek egészségünk megőrzésében, biztosan hozzájárulnak az elegendő vitamin bevitelhez. Az alábbi weboldalon kiváló termékeket találunk, amelyekkel segíthetjük szervezetünket, ráadásul hatékony tanácsokkal is ellátnak minket. Az alábbi linken találhatsz még több információt: egészségmegőrzés

 

 

Mikor van szükségünk magasabb D-Vitamin bevitelre?

 

A D-vitamin szintjét sok tényező befolyásolja, ezért a különböző életszakaszokban és egyéb tényezőknek köszönhetően kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor fokozottan szükségünk van extra D-vitamin bevitelre. Ilyen például a várandósság és a szoptatás időszaka, amikor a baba egészsége miatt is kiemelten fontos a vitaminpótlás. Ezen kívül a fentebb már említett menopauza idején is célszerű D-Vitamint fogyasztani, amelyet egyébként a szakértő orvos a kezelés során fel is ír, ha úgy szükséges.

 

Egyéb befolyásoló tényező lehet a dohányzás és a nehéz fizikai munka is, valamint különösen ajánlott gyermekkorban és fiatalkorban is fogyasztani D-vitamin tartalmú ételeket vagy étrend-kiegészítőket. Természetesen, mivel D-vitamin szükségletünk nagy részét a napsugárzásból nyerjük, ezért a téli időszakban is fokozottan csökkenhet a szint, amelyet nem árt pótolni. Ennek hiánya általában nem szokott súlyos tüneteket produkálni, de az alacsony D-vitamin szint az immunrendszer gyengeségéhez vezethet, így fokozott hajlam jelentkezik a különböző megbetegedésekre, megfázásokra.

 

Hazánkban 3 éves korig kötelező a D-Vitamin pótlásról gondoskodni gyermekeink számára, és ajánlott a továbbiakban is folytatni a vitamin adását.

 

Hogyan juthat szervezetünk D-Vitaminhoz?

 

Ahogy az közismert, a D-vitamin bevitel elsődleges forrása szervezetünk számára a napfényből származik. A napfényen kívül természetesen különböző növényekben is megtalálhatjuk az értékes összetevőt, a D2 provitamint (kalciferolt). Az állatokban és az emberekben is található D3-provitmin (kolekalcifero), ez pedig a koleszterinből szintetizálódik.

A D2-provitamin a táplálkozással jut be a szervezetünkbe, főleg a teljes kiőrlésű gabonák fogyasztásával. D3-vitamin a tejtermékekben, a tojásban és a halmájolajban található. A D-vitamin a zsírban oldódó vitaminok közé tartozik, így a felesleg nem ürül ki a szervezetből a vizelettel, ezért nagyon ritka esetben ugyan, de D-Vitamin túladagolása is felléphet.

 

A D-Vitamin túladagolása

 

Fontos újra kiemelnem, és hangsúlyoznom, hogy alapvető esetben a D-vitamin túladagolás nem szokott előfordulni. Amennyiben mégis sikerül előidéznünk ezt az állapotot, úgy a következő tünetekre számíthatunk:

  • étvágytalanság
  • hányinger, hányás, hasmenés
  • ízületi szalagok meszesedése, kalcium lerakódások
  • csonttörékenység
  • túl sok kalcium szívódik fel a bélből és megnő a vérplazma kalcium szintje
  • vesekő képződés és vesék károsodása
hirdetes

hirdetes

Szabadulj meg a kilóktól Paradicsomlé diétával

Szabadulj meg a kilóktól Paradicsomlé diétával

2018-05-23

Ha fogyni szeretnénk, a legjobb választás mindig valamilyen természetes módszer alkalmazása. Figyelj oda az étrendedre és próbáld ki ezt a paradicsomlé diétát!

206 kilót fogyott ez a nő! Hihetetlen, hogy néz ki most!

206 kilót fogyott ez a nő! Hihetetlen, hogy néz ki most!

2018-05-23

Íme egy igazán inspiráló történet arról, hogy soha nem késő belevágni a diétába, és lefogyni! A történet egyszerre tanulságos és megdöbbentő. Olvasd el cikkünk!

6 finomság ami megszabadít az integetőhájtól

6 finomság ami megszabadít az integetőhájtól

2018-05-08

Te tudtad, hogy az integetőhájtól az egyik legnehezebb megszabadulni? Nem elég a torna, muszáj az étkezésedre is odafigyelni! Ezzel a 6 finomsággal könnyű lesz!


2018-05-07 4 dolog az izzadásról, amit neked is tudnod kell!

Ha te is elgondolkoztál már ezeken, de sose merted senkitől megkérdezni, akkor segítek! 4 ciki kérdés és válasz az izzadásról, amit neked is tudnod kell!

2018-04-21 6 otthoni fűszer a zsírpárnák ellen!

Nem kell mindent eldobnod a konyhában egy diéta kedvéért! Mutatunk pár dolgot, amit jó ha megtartasz, vagy beszerzel! 6 otthoni fűszer a zsírpárnák ellen!

2018-05-12 A kecsketej jótékony hatásai

Tudjatok meg mindent ti is a kecsketej jótékony hatásairól, cikkünkben mindent elmondunk a kecsketej jótékony hatásairól! Igyatok ti is sokkal több kecsketejet!

2018-04-23 Ha ezeket eszed, pont a derekad és a hasad fog nőni!

Lehet, hogy finomak, de ha ezeket az ételeket fogyasztod, akkor nagyon gyorsan mondj búcsút a lapos hasnak! Ha ezeket eszed, pont a derekad és a hasad fog nőni!

Hasizom-erősítő gyakorlatok a lapos álomhasért

Napokon belül itt a nyár és sokan már nagy erőkkel készülődnek rá, hogy büszkén süttethessék lapos hasukat a strandon. A hasizmok erősítése nem...

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.