Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Antioxidánsokban gazdagok a müzlik, a pattogatott kukorica és a magvakat tartalmazó nassolnivalók is

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Július 17. Kedd - Endre, Elek
hirdetes
címkék: nassolás

Antioxidánsokban gazdagok a müzlik, a pattogatott kukorica és a magvakat tartalmazó nassolnivalók is

hirdetes

Naponta egy tálnyi a kedvenc müzlinkből a legjobb természetes antioxidáns-forrás – derült ki egy új kutatás eredményeiből
 

A pennsylvaniai Scranton Egyetem kémia professzora, Dr. Joe Vinson és csapata legfrissebb kutatásuk eredményeként megállapították, hogy szinte minden magvakat is tartalmazó reggeli táplálék, pl. a müzli vagy a gabonapehely, sőt, számos, rágcsálnivaló is jelentős mennyiségű polifenolt tartalmaz – azaz, egészségünkre jótékony hatást gyakorló antioxidánsokat. 

 

hirdetes

Az egész magvak a polifenolok legfőbb forrásai a reggelire való termékcsaládokban, és mivel szinte minden gabonapehely és müzli tartalmaz egész magvakat, így fogyasztásuk kifejezetten ajánlható mindenki számára – nyilatkozták eredményeik kapcsán az amerikai kutatók. Dr. Vinson elmondta: „a korábbi kutatások még arra engedtek következtetni, hogy a rostok ezeknek a táplálékoknak a leghasznosabb összetevői, amelyek az egész magvakban találhatók, de nemrég arra kellett rájönnünk, hogy a polifenolok sokkal fontosabbak. A reggeli müzlik, gabonpelyhek, a tészták, a különböző rágcsálnivalók, legyenek sósak vagy édesek, ma az Egyesült Államokban az étkezési szokásoknak köszönhetően a magvakat tartalmazó ételek 66%-át teszik ki.”

 

A kutató hozzátette: „Meglepő volt megállapítanunk, hogy az antioxidánsok egy grammra jutó mennyisége a teljes magvakat tartalmazó élelmiszerekben közel azonos a gyümölcsök és zöldségek hasonló mennyiségre vetített antioxidáns-tartalmával.”  A dietetikusok és táplálkozási szakemberek a zöld teafélék, vörösbor, gyümölcsök, mogyoró és egyéb magvak fogyasztását javasolják magas antioxidánstartalmuk miatt. Vinson és kollégáinak eredményei alapján most már azt is tudjuk, hogy a kukorica- és zabpelyhek tartalmazzák  a legtöbb polifenolt, kb. a súlyuknak 0,2%-át, a gabonapelyhek ennél lényegesen kevesebbet, 0,07%-ot és a legkevesebbet a rizspelyhek, amelyek csupán 0,05%-nyi polifenol tartalommal rendelkeznek.

 

A lehető legtöbb polifenolt azok a reggeli müzlik és gabonapelyhek tartalmazták, amelyekhez mazsolaszemeket is kevertek. Ez persze nem meglepő, hiszen a szárított gyümölcsök egyébként is gazdag antioxidánsforrások. A gabonapelyhek között is akadt olyan, amely kimagaslóan sok antioxidánst tartalmazott: ezek voltak a fahéj ízesítésű gabonapelyhek, amely fűszerféle gazdag antioxidáns-forrás. Vinson és kollégái ezért kifejezetten ajánlják, hogy a magas antioxidáns-bevitel érdekében a reggelit fahéjjal vagy más, hasonló tulajdonságú fűszerekkel is ízesítsük. A rágcsálnivalók közül magasan a pattogatott kukorica került ki győztesen, 2,6%-os polifenol tartalmával, másodikként a magvakat tartalmazó nassolnivalók (0,45%) ám, pl. a tortillában sajnos csak elenyésző mennyiségű antioxidáns található.
 

Forrás: Medipress

hirdetes

hirdetes
hirdetes

A kövér emberek leggyakoribb kifogásai

A kövér emberek leggyakoribb kifogásai

2017-06-01

Mindig könnyebb lesz kifogásokat találni arra, hogy miért nem hajlandó az ember lefogyni, azonban ez nem vezet sehova! Összeszedtük a legidegesítőbbeket!

Egyszerűen elkészíthető házi müzli!

Egyszerűen elkészíthető házi müzli!

2017-05-20

Miért vennél a boltban müzlit, mikor az árának törtrészéből finomabbat, egészségesebbet készíthetsz percek alatt? Ezek a legjobb müzli receptek, ez biztos!

6 étel, amelytől tévesen gondolod, hogy fogyni fogsz!

6 étel, amelytől tévesen gondolod, hogy fogyni fogsz!

2017-05-19

Nem érted, hogy hiába diétázol már hetek óta, hiába eszel csak gyümölcsöt és hüvelyeseket mégsem ment le egy árva kiló sem? Hát lehet, hogy pont azért, mert nem a megfelelő ételeket eszed… Némelyik fogyasztása ugyanis gyakorlatilag egyenértékű egy tál tés


2017-05-10 Diétás Raffaello krém recept

Készítsd el a Raffaelloban található isteni krém diétás verzióját! Javasolt dupla adaggal készíteni, mert azonnal elfogy! ;)

2017-11-13 Fenséges diétás desszert, amely után megnyalod mind a tíz ujjadat

Leküzdhetetlen vágyat érzel egy kis édesség iránt? Úgy érzed, hogy diétádra fittyet hányva betömsz egy tábla csokoládét? NE TEDD! Készítsd el ezt, az isteni, diétás és egészséges desszertet!

2018-02-23 5 egészséges uzsonna a hétköznapokra

Az uzsonna sokkal fontosabb étkezése a napnak mint gondolnád! Tudd meg te is, mi az az 5 egészséges uzsonna a hétköznapokra, amik nassolnivalónak is jók!

2018-07-02 10 ok, hogy miért együnk több banánt!

Sokan szeretik a banánt, de vajon tisztában vagyunk vele, hogy milyen pozitív hatásai vannak azon kívül, hogy ellát bennünket egy kis energiával? Meg fogsz lepődni, ha elolvasod mennyi mindenre lehet pozitív hatással.

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

Testünk 45 éves kor fölött más kicsit másképp működik, mint fiatalabb korunkban. Sokkal kevésbé képes megtartani a vitaminokat és ásványi...

Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan kell mérni a vérnyomást, és mi számít normális értéknek. Éppen ezért íródott most ez a cikk, ideje mindent...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.