Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

10 érv az edzés utáni nyújtás mellett - Ezért nem szabad kihagyni soha

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Június 21. Csütörtök - Alajos
hirdetes
 | Szerző: FO
címkék: edzésmódok, egészség, mozgás, sport

10 érv az edzés utáni nyújtás mellett

hirdetes

10 érv az edzés utáni nyújtás mellett, amiért sose hagyd el!

Befejezted a fárasztó edzésedet, és máris azon jár az eszed, hogy mennyi mindent kell még csinálni otthon? Ezért aztán rohansz haza, hogy időben a teendőid végére érj. Ha te is gyakran vagy így ezzel, akkor valószínűleg hajlamos vagy arra, hogy elhagyd a lazítást. Igazából nem vagy egyedül a helyzettel, a legtöbben ugyanis nem fordítanak kellő figyelmet a nyújtásra. Mi viszont most 10 okot is adunk, miért ne hagyd ki soha többé!

 

Reggel korán felkelsz, megmosakszol, esetleg bekapsz egy falat reggelit, vagy útnak indítod a családot. Aztán munka egész nap, délután rohanás a gyerekekért, vagy haza, majd irány az edzőterem. Letudod a napi edzésprogramot, beugrasz a zuhany alá, majd bekapsz valami snacket, hogy pótold az energiát. Rohanás, rohanás, rohanás. Talán emiatt a felgyorsult életvitel miatt feledkezünk meg arról, hogy mennyire fontos az edzés végén a levezetés, a nyújtás. Annyira benne vagyunk a mókuskerékben, hogy elfelejtünk még egy ennyire fontos teendőt is. Pedig a fájdalom csökkentésében, a regenerálódásban, és az endorfin szint megemelésében is fontos szerepe van a nyújtásnak.

hirdetes

Ezen felül a regenerálódáshoz számtalan regeneráló készítményt találhatunk, hogy biztosra menjünk ide kattintva: termékek sportoláshoz. Ehhez a Fitwebshop oldalán mindent megtatalálsz, és még szakértői segítséget is igénybe vehetsz. Ehhez kattints IDE.

 

A legfőbb probléma, hogyan sokan a bemelegítésre és a nyújtásra is úgy tekintenek, mintha az agától az edzéstől egy különálló feladat lenne. Valami plusz, amit nem el kell, hanem el lehet végezni. Pedig ez nem így van! A nyújtás a gyakorlatsor szerves részét kell képezze. Nem egy plusz teendő, amihez ha van kedvem, megcsinálom, de ha nincs, az sem baj. Sajnos ez nem egy figyelmen kívül hagyható dolog, hiszen a sportsérülések jelentős százaléka származhat abból, hogy kimaradt ez a jelentős lépés. Fiatalként ez még nem feltétlen tűnik fel. Én sem foglalkoztam sokat vele, ugyan mi bajom származhatna abból, ha futás, fallabda, vagy fitnesz után nem nyújtok le? Ahogy teltek az évek, úgy elkezdtem érezni: egyre gyakrabban fájtak az izmaim, izületeim, csökkent a rugalmasságom, mivel figyelmen kívül hagytam ezt a lényeges elemet. Úgyhogy lássuk azt a 10 érvet, hogy te ne ess többé ebbe a hibába!

 

1.    Merevség és fájdalom

 

Az intenzív edzés közben az izmok számos összehúzódáson mennek keresztül, amelynek köszönhetően azok rövidülnek, és megváltozott alakban maradnak. Ezeknek köszönhetően érezzük a merevséget és a fájdalmat, ha nem próbáljuk meg lelazítani és lenyújtani az izmokat, mert így nem tudunk segíteni abban, hogy visszanyerjék eredeti formájukat és állapotukat. Szóval jöhet a napokig tartó szenvedés és fájdalom.

 

2.    A tejsav visszaszorítása

 

Mozgás közben a szervezet tejsavat termel. Ez az az anyag, amitől izomzatunkat fáradtnak érezzük, és aminek  a fájdalmas izomlázat is köszönhetjük. Ha nem nyújtjuk le magunkat, ez a tejsav ott marad, és napokba is telhet mire kiürül a szervezetből és megszűnik az izomláz. A nyújtás tehát segít a tejsav eltávolításában.

Lapozz tovább a többi fontos indokért!

 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Égesd el a kalóriákat takarítás közben!

Égesd el a kalóriákat takarítás közben!

2018-06-01

Gondoltad volna, hogy a takarítás duplán hasznos? Nem csak tiszta lakás, hanem karcsú derék is a jutalmad lehet a végén! Tudd meg mennyi kalóriát égethetsz el!

12 másodperces gyakorlat, ami felér 100 haspréssel!

12 másodperces gyakorlat, ami felér 100 haspréssel!

2018-06-02

Felüléseket végezni fárasztó, és könnyű elrontani. Ha nem csináljuk szabályosan, akkor nem ér semmit. De ezzel a 12 másodperces gyakorlattal kockás hasad lehet!

Így fogyj le a kritikus területekről!

Így fogyj le a kritikus területekről!

2018-06-01

Csak a hasadról szeretnél leadni egy kicsit, vagy a karodról? Esetleg a derekad, vagy a feneked a gyenge pontod? Fogyás a kritikus területekről: tudd meg hogyan


2018-06-16 Ezzel a 7 tippel 50 felett is fitten tarthatod magad!

50 felett járva már jóval nehezebb olyan fittnek maradnunk mint fiatal éveinkben, azonban nem lehetetlen. Ezekkel a tippekkel könnyen formába rázhatjuk magunkat, ezzel is segítve fiatalabbá tenni magunkat.

2018-05-23 Formáld át tested ezzel az egyetlen gyakorlattal!

Szeretnél tónusos izmokat, lapos hasat, feszes karokat és feneket? Felejtsd el a hasprést, és próbáld ki ezt! Egyetlen gyakorlat, és a tested megváltozik!

2018-05-04 Így sportolj a terhességed alatt!

A terhesség nem egy betegség, amivel meg sem mozdulhatsz! Nem kell lemondanod a sportról és a mozgásról, és a babát sem kell féltened, ha ezeket csinálod!

2018-06-09 Ezzel a 9 tippel biztosan formába hozod magad a nyárra!

Itt a nyár, de a tested még nem áll készen rá? Kövesd ezt a 9 tippet, hogy gyorsan formába hozd magad.

Gyakorlatok melyek tökéletesen hozzád illenek a horoszkópod szerint!

A rendszeres testmozgás rendkívül fontos, nem csak azért, hogy elérjük a számunka olyan nagyon fontos álomalakot, de azért is minél hosszabb...

Legyen könnyebb a reggeli ébredés a következő tippekkel!

Ismerős az a helyzet, mikor reggel meghallod azt a borzalmas ébresztő hangot, és azonnal tudod, hogy semmi erőd és kedved kikelni a kényelmes ágyból?...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.